לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גילוי דעת בנוגע להתנהלות אוניברסיטת בר-אילן ביחס לאירוע הגאווה

גילוי דעת בנוגע להתנהלות אוניברסיטת בר-אילן ביחס לאירוע הגאווה

כיכר העיר | 14/6/2015 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

גילוי דעת בנוגע להתנהלות אוניברסיטת בר-אילן ביחס לאירוע הגאווה 

מאת אנשי סגל וסטודנטים לתארים מתקדמים במגמות הטיפוליות במחלקה לפסיכולוגיה באונ' בר אילן

ב-10/6/15 נודע בתקשורת כי אוניברסיטת בר אילן סירבה לבקשת התא הגאה של האוניברסיטה לקיים אירוע של הקהילה הלהט"בית (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, וביסקסואלים) בתוך הקמפוס. האירוע, כפי שתואר על ידי עומר מחלוף - ראש התא הגאה - נועד ליצור הזדמנות לנִראות של הקהילה הגאה בקמפוס, כמו גם הידברות וקירוב לבבות בין הסטודנטים על נטיותיהם ודעותיהם המגוונות. האוניברסיטה כאמור שללה את קיומו של האירוע הפומבי ובמקום זאת הציעה לקיים אירוע בעל אופי אקדמי מאחורי דלתיים סגורות. ב-11/6/15, לאחר סערה ציבורית וביקורת על התנהלותה, נעתרה האוניברסיטה לבקשה לקיים אירוע בשטח פתוח בקמפוס.

אנו שמחים על כך שבסופו של דבר התקבלה החלטה לאפשר את קיום האירוע במתכונת הדומה לזו שהוצעה מלכתחילה על ידי התא הגאה. עם זאת, התנהלות האוניברסיטה סביב הסוגיה הזאת, ההתבטאויות הקשות שפורסמו בתקשורת, וההחלטה לקיים את האירוע במקום שאינו מרכזי בקמפוס – כל אלו חושפים עמדה בעייתית כלפי הקהילה הלהט"בית.

כאנשי סגל וכסטודנטים לתארים מתקדמים במגמות הטיפוליות במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן, אנו מתנגדים לעמדות המשתקפות מהתנהלות האוניברסיטה בפרשה הנוכחית. לצערנו, עמדות אלו עדיין רווחות בחברה ומהוות חלק ממארג הקשיים שעמם מתמודדים א/נשים להט"בים. מבלי להקל ראש בקונפליקט הקיים בין הומוסקסואליות לבין ההלכה היהודית, אנו מאמינות כיכל סטודנט וסטודנטית באוניברסיטה זכאים לביטוי חופשי, להכרה ולנִראות. צורך זה הינו בולט במיוחד באוניברסיטת בר אילן בשל צביונה הדתי ואופייה המסורתי, שבגינם סטודנטים וסטודנטיות להט"בים (חילונים ודתיים) עשויים להרגיש לא בנוח עם זהותם ו/או עם נטייתם המינית.


- פרסומת -

כאנשי ונשות טיפול, פסיכולוגים קליניים בהווה ובעתיד, אנו חשים אחריות ומחויבות לרווחה הנפשית של הקהילה הלהטב"ית ובכלל. אנו מאמינים שהומוסקסואליות, כמו כל נטייה מינית אחרת, אינה ראויה לגינוי. מזה למעלה מ-40 שנה, נטיות מיניות שאינן הטרוסקסואליות אינן נחשבות להפרעה נפשית. בישראל בשנת 2011 הוציאה הסתדרות הפסיכולוגים נייר עמדה בנושא טיפולי ההמרה, המפרט את הבעיות האתיות והמקצועיות הקיימות בניסיון "להפוך" נטייה מינית. ניייר עמדה זה אומץ ב-2014 גם על ידי מועצת הפסיכולוגים. כמו כן, בשנים האחרונות אנו חשופים ליותר ויותר ארגונים דתיים של להט"בים אשר נתמכים על ידי אנשי דת, ומצליחים להחזיק את המתח שבין הומוסקסואליות וזהות דתית.

לעומת נטייה מינית כזאת או אחרת, שאינה מעידה על בעיה נפשית, ידועשנסיבות חברתיות של דיכוי והדרה עלולות להסב נזק נפשי רב. מחקרים רבים מעידים על הסיכון המוגבר של להט"בים לדכאון ולאובדנות בשל אותו יחס פוגעני מצד הסביבה. בהיעדר התמיכה המלאה והמיידית של האוניברסיטה בקיום אירוע גאווה במרחב הציבורי, תרמה האוניברסיטה ליחס מדכא זה, ופגעה באופן ישיר בא/נשים להט"בים. מדובר בסוגיה חברתית, עקרונית ומוסרית. ככזו, יש לה מקום במרחב הציבורי; בין בנייני הקמפוס, על המדשאות וברחבה המרכזית, כמו מגוון אירועים אחרים שהתקיימו ומתקיימים ברחבי הקמפוס.

חשוב להדגיש כי מעל לכל, עמדת והתנהלות האוניברסיטה משקפות סוגיה חמורה שלפגיעה בכבוד האדם. על כן אנו קוראים להתנצלות פומבית מצד האוניברסיטה בפני חברי הקהילה הלהט"בית ובפני קהל רחב של א/נשים שנפגעו מאירועים אלו. כאמור, אנו מברכות את האוניברסיטה על החלטתה לשתף פעולה עם התא הגאה ולקיים את אירוע הגאווה. בהיותה מוסד אקדמי ציבורי, שאמור להוביל ערכים של פלורליזם וקידמה ולשרת את כלל האוכלוסיה, אנו קוראים להמשך שיתוף פעולה ולתמיכה שוטפת מצד האוניברסיטה בפעילויות התא הגאה ובסטודנטים הלהט"בים הלומדים באוניברסיטה.

בברכה, (על פי סדר א-ב): 

טלי אלפסי, טל אקשטיין, אוהד אשור, נעמה בונדר, שחר ביטון, חמית בית-יוסף, יואב בליי, שחר בן-צור, שירה בצלאל, אפרת ברזוזה, סתיו ברמן, ד"ר ירי גביעון, מאור גדרון, אוריה גואטה, אורי גולדשטיין, ד"ר אילנית גורדון, אוריין גל, סיון גלייטמן, זאק גרבר, פרופ' איוה גלבוע-שכטמן, ענבר גלילי, פרופ' גיל דיזנדרוק, דורית ג'רבי, מיכל דביר רוזנפלד, הילה דרוקר, עדי דרזניק, אנה הרווד, נימרה וטרמן, פרופ' אלי וקיל, ד"ר דינה ויגלין, ענבר ויטמן, ד"ר נעה וילצ'ינסקי, תרה זהבי, נועם זליברמן, רנן טאוב, מומי זיסקויט, נועה חודר, נעמה חורי, ד"ר דני חורש, ד"ר נטע חורש, רועי חן, עדי חן-ויסברג, נירית חרובי-למדן, פרופ' אילנית חסון-אוחיון, רונן טאוב, ולריה טרגובנקו, קרן ירמיה, דפנה לוסטיג, גל לצרוס, שירה מונד, שי מוצן, רותם מלינוביץ', מתן מלר, נעם מעוז, דנה נדב, שיר נוריק, נטע ניניו, ערן סגיב, יוסף סילבר, הדס סימון, ד"ר ג'ני סינה, נטלי סמסון שישה, ליאור עידן, אור פאר, קרן פייט, דניאל פינקלשטיין, שרי פלד מדרר, עדי פוגל, פרופ' רות פלדמן, עדי פלורנטין, ישראלה פלקה, רועי פרדמן, עידן צומר, אירה קונטורובסקי, שירלי קרליבך, קרן קונקול, נועה קוסובסקי, עליזה קורב, נועה קורן-אגוסטיני, יעל קלו, רוני קפל לב ארי, הדר קשת, שירה ראנד-לקריץ, עדן רחמים, רבקה רייטר, ד"ר אורי רסובסקי, פרופ' אשכול רפאלי, רוני שוחט, שירה שומני שגב, רעות שילה, צור שחם, ד"ר בועז שלגי, רוני שמש, טל שפירא, כנרת שפירא, מזור שריבמן, ד"ר רבקה תובל-משיח


- פרסומת -

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד"ר דניאל בן אליעזר
ד"ר דניאל בן אליעזר
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
ליאור קדוש
ליאור קדוש
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ינון שמשינס
ינון שמשינס
פסיכולוג
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל
גילי בלומנפלד-אורן
גילי בלומנפלד-אורן
עובדת סוציאלית
נצרת והסביבה, עכו והסביבה, יקנעם והסביבה
קורל לרין
קורל לרין
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה
אורין בוטוב
אורין בוטוב
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של כיכר העיר

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.