לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
התפטרות הוועדה הקלינית: עדכון

התפטרות הוועדה הקלינית: עדכון

מועצת הפסיכולוגים | 13/1/2011 | הרשמו כמנויים

אתמול, יום שני, 12 בינואר 2011, התקיימה פגישה משולשת של מנכ"ל המשרד, ד"ר רוני גמזו, גב' ימימה גולדברג, הפסיכולוגית הארצית והממונה על התקנות, ושל פרופ' יואל אליצור, יו"ר המועצה, במטרה לתת מענה למצב המתוח והקונפליקטואלי שנוצר בעקבות התפטרות הוועדה הקלינית. הפגישה התקיימה ברוח קונסטרוקטיבית מתוך שאיפה של כולנו לפעול באחריות ולהושיט יד לפיוס. הלכתי עם המהלך הזה מכל הלב מתוך שאיפה לאחד שורות לטובת המקצוע שלנו, למנוע פגיעה במתמחים, וגם למנוע פגיעה בדימוי של המקצוע שלנו בעיני הציבור. ואכן, הגענו להסכמה ובעקבותיה נכתבו שני מכתבים שכולנו הסכמנו עליהם. המכתב שלי העביר לחברי מועצת הפסיכולוגים הצעה לדחות את הבחירות לוועדה הקלינית ולתת לוועדה הקלינית שהתפטרה מעמד של ממליצה למועצה. כלומר, חברי אותה ועדה יקבלו את כל קורות החיים של המועמדים ותינתן להם הזכות להגיש למועצה רשימה מומלצת ומנומקת של מועמדים. המכתב השני של ד"ר גמזו וגב' גולדברג קורא לפסיכולוגים הראשיים לכבד את ההסכמה ולשתף פעולה עם המתווה. שני המכתבים נשלחו אתמול לחברי המועצה ולפסיכולוגים הראשיים. מאחר ומכתבים אלו מיועדים להפצה בשדה, אני מציג אותם גם בבלוג בהתאם לעיקרון השקיפות שהכנסתי לעבודת המועצה מאז כניסתי לתפקיד.

אני מנצל במה זו כדי לקרוא שוב לפיוס ולעבודה משותפת. כולנו יודעים כמה קל להסלים, להפיץ שמועות, להציג חלקי מידע כאילו הם מייצגים את התמונה השלמה, ולפגוע. אפשר לעבוד יחד גם כאשר קיימים חילוקי דעות ביחס לפסיכולוגיה הקלינית וביחס למעמדן של חמשת ההתמחויות האחרות בפסיכולוגיה. האם עבודה משותפת כזו שמכילה את הקונפליקטים אינה במהות המקצוע שלנו?

אני מודה לכל אנשי המקצוע שהביעו תמיכה בימים האחרונים וחוזר על בקשתי לנקוט בהבלגה. מותר לכולנו להיאבק לקידום דעותינו, אך נשמור אחד על כבודו של השני ועל כבודה של הפסיכולוגיה כפרופסיה.

****************************************

‏13 ינואר, 2011


- פרסומת -

לכבוד

חברי מועצת הפסיכולוגים

שלום רב לכולם,

הנדון: דחיית מועד הבחירות של הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית

בתקופה האחרונה נוצר מתח רב בעקבות התפטרות הוועדה הקלינית והבעה פומבית מצידה של אי אמון ביו"ר המועצה. מתח זה הגיע לשדה ולצערי נוצרה שוב דינאמיקה של מחנות ניצים ואווירה קשה. דינאמיקה זו פוגעת בענף הפסיכולוגיה ובדימוי שלנו בעיני הציבור.

בקשתי בשלב הראשון לא להגיב לטענות הקשות שהוטחו נגדי ולפעול באופן אחראי כדי למנוע היסחפות נוספת. הססתי רבות האם לדחות את ההתפטרות אך לבסוף בהמלצת מנכ"ל המשרד החלטתי לקבלה. ביקשתי גם מכל אלו שפנו אלי עם ביטויי תמיכה ורצון להגיב לקבל על עצמם את מדיניות ההבלגה.

לשמחתי, ד"ר רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, החליט להתערב באופן אישי ולתרום לחיפוש אחר דרך ליישוב הקונפליקט והרגעת הרוחות לאחר לימוד הנושא. קיימנו הבוקר פגישה דחופה במשותף עם גב' ימימה גולדברג, הפסיכולוגית הארצית והממונה על התקנות. הפגישה התקיימה באווירה קונסטרוקטיבית, בדקנו את המקורות של מתיחות, ולאחר מכן העלינו הצעות מתוך הכרה באחריות של כולנו למקצוע. לבסוף הגענו למתווה מוסכם על שלושתינו. כיו"ר המועצה קיבלתי על עצמי לכתוב את הפתרון המוסכם שהגענו אליו ולהציגו בפניכם. אנחנו מאמינים שפתרון זה מאזן בין רצון טוב והושטת יד מצד אחד, לבין הגנה על סמכותה של מועצת הפסיכולוגים ועל החלטות עקרוניות שהיא מקבלת.

להלן ההצעה:

1. נדחה את ההצבעה על המועמדים של הוועדה הקלינית בלבד בשבועיים, עד ליום א' 30 בינואר.

2. תינתן אפשרות למועמדים נוספים להגיש מועמדות עד ליום ד', 26 בינואר, שעה 15:00. שלושתינו, הפסיכולוגית הארצית, מנכ"ל משה"ב ואנוכי קוראים לכל פסיכולוג קליני באשר הוא שרואה את עצמו ראוי להגיש מועמדותו.

3. בבחירות אלו אבקש לתת לוועדה הקלינית שהתפטרה מעמד של ממליצה למועצה. הוועדה הקלינית שהתפטרה תקבל את כל קורות החיים שכבר הוגשו ותקבל ביום ד', 26 בינואר את כל הטפסים הנוספים של קורות חיים שיוגשו עד למועד הסופי. הוועדה תתבקש להגיש למועצה רשימה מומלצת של מועמדים ולנמק את בחירתם (זו זכות שניתנת לוועדה, אך לא תנאי לקיום הבחירות).

4. חברי הוועדה הקלינית שהתפטרה יוכלו גם הם להגיש את מועמדותם. המנכ"ל, הפסיכולוגית הארצית ואני נקבל צעד זה בברכה כהבעת אמון במועצה, ביו"ר ובהנהלת משה"ב וכן הצהרת מחוייבות לעבוד בשיתוף פעולה וליישב מחלוקות, גם אם הן קשות וערכיות, באמצעות שיח דמוקרטי.

5. כמקובל בשאר הוועדות, אמליץ בפני המועצה לבחור את המועמדים מתוך התחשבות בהמלצות הוועדה הקלינית והקריטריונים שקבעה המועצה להעדפת אנשי מקצוע בכירים המייצגים גישות שונות וזרמים שונים בקהילה המקצועית. לא אציג מעבר לכך המלצות אישיות שלי על מועמדים. נפעל באחריות כדי להגיע להרכב של חברים הראויים לאמון שאנו מפקידים בידם.

במקביל למכתב זה, המנכ"ל והפסיכולוגית הארצית קבלו על עצמם לנסח מכתב תמיכה הפונה לכל הצדדים לפעול לשיקום אווירה של עבודה משותפת המאפשרת ליבון מכבד של נושאים במחלוקת וקידום מטרות המשותפות לכולנו. במכתב זה מגבה המנכ"ל את המועצה, הועדות וממלאי התפקיד בהם.

אני מקווה שתראו במתווה זה דרך כנה להביא לשתוף, ומקווה שנוכל להתלכד מאחוריו במאמץ משותף להוביל את התחום קדימה.

בברכה,

פרופ' יואל אליצור

יו"ר מועצת הפסיכולוגים

העתק:

ד"ר רוני גמזו

מר עמית בן-צור

גב' ימימה גולדברג

קהילת הפסיכולוגים

****************************************

13 ינואר, 2011

לכבוד

הפסיכולוגיים הקליניים

פסיכולוגים ראשיים

אחראים על ההתמחות

מומחים ומתמחים

שלום רב,

הנדון: הסכמות ושיתוף פעולה לבחירות לוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית

נוכח התפטרות הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית והסערה שהתעוררה בשטח, נוכח הרצון שציבור הפסיכולוגים הקליניים על כל זרמיו השונים יהיה מעורב באופן חיובי בבחירות הקרובות ונוכח המטרה המשותפת לאפשר את המשך העבודה של הועדה המקצועית בפסיכולוגיה קלינית בתיאום ובשיתוף פעולה עם מועצת הפסיכולוגים לטובת ציבור הפסיכולוגים הקליניים ומטופליהם – וכל זאת לאור החלטתו של יו"ר המועצה פרופ' יואל אליצור על שינוי מתווה הבחירות כפי שמפורט במכתבו – אנו מבקשים להדגיש את האמירה הבאה:

אנו קוראים לפסיכולוגים הראשיים, האחראים, המומחים והמתמחים לכבד את ההסכמה ולשתף פעולה עם המתווה.

אנו נעשה כל שבידינו לאפשר המשך עבודה מקצועית ואחראית, כפי שמתחייב מחוק הפסיכולוגים ותקנותיו.


- פרסומת -

בברכה,

ד"ר רוני גמזו

מנכ"ל משרד הבריאות

ימימה גולדברג

פסיכולוגית ארצית וממונה על רישוי פסיכולוגים


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תחנות בריאות הנפש, שירותים פסיכולוגיים, ניהול ומנהיגות, מצבי קונפליקט, פסיכולוגיה קלינית
בן מסיקה
בן מסיקה
פסיכולוג
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר נאווה צביאלי (רפופורט)
ד"ר נאווה צביאלי (רפופורט)
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר ריבי אפרת
ד"ר ריבי אפרת
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל
ורד בן-דוד
ורד בן-דוד
חברה ביה"ת
פרדס חנה והסביבה
אור חזן
אור חזן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
בעז גסטהלטר
בעז גסטהלטר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של מועצת הפסיכולוגים

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.