לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
מה משותף למחשבות שלכם, לאיידס ולהתחממות הגלובלית?

מה משותף למחשבות שלכם, לאיידס ולהתחממות הגלובלית?

שפיות זמנית | 19/5/2014 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

המיינד (Mind) האנושי הוא מכונה מתוחכמת מאוד לייצור מחשבות, ובמידה לא מבוטלת הוא מעניק לבני האדם יתרונות עצומים במאבק ההישרדות – יכולת תכנון קדימה, אפשרות לדמות ולנסות לצפות כיצד אנשים ויצורים אחרים יתנהגו ועוד כהנה וכהנה יתרונות. אבל אותם יתרונות יכולים, כפי שיודע כל אדם, להפוך מהר מאוד למקור אינסופי של חרדות. האם נעלתי את הבית? האם הבוסית במקום העבודה החדש אוהבת אותי? האם אעשה תאונה קטלנית היום וילדי יישארו יתומים? האם הדקירה הקטנה בחזה היא התחלה של התקף לב?

אחת מהפרעות החרדה הנפוצות היא OCD, וההבחנה בין אנשים ש"סתם" חרדים ובין כאלה עם OCD  היא לא תמיד חדה וברורה. דיוויד אדם, שפרסם לאחרונה את הספר "The Man Who Couldn't Stop: OCD and the True Story of a Life Lost in Thought" כתב ב- New Scientist  מאמר אודות OCD, ובו הוא מתייחס לחוויותיו האישיות בתור מי שסובל מההפרעה, תוך שימת דגש להשפעה הסביבתית על תכני המחשבות. ב"אלכסון" תרגמו את המאמר. שווה קריאה.

 

"מה שידוע בוודאות הוא שאנחנו עשויים לחשוב מחשבות פולשניות גם בלי שנרגיש רצון עז לפעול לפיהן. מחשבה מטרידה על סקס עם ילד לא הופכת אדם לפדופיל, כפי שדחף בלתי רצוי להכות מישהו בפטיש לא הופך אותו לבריון או רוצח. ה-OCD שלי מבוסס על המחשבה הפולשנית שאני עלול להידבק ב-HIV. אני ניגש באופן כפייתי לבדיקות דם כדי לוודא שלא באתי במגע עם הנגיף, ומתאים את התנהגותי כדי לוודא שלא אדבק בו בעתיד. אני רואהHIV בכל מקום. הוא אורב במברשות שיניים ומגבות, ברזים וטלפונים. אני מנגב ספלים ובקבוקים, שונא לחלוק משקאות ומכסה כל שריטה קטנה בכמה פלסטרים. אם מסמר חלוד או חתיכת זכוכית ישרטו אותי, אני אעטוף אותם בנייר סופג ואחפש על החפץ שאריות של דם נגוע. חיפשתי מזרקים על מושבים ברכבת וכל מיני דברים אחרים על אסלות.


- פרסומת -

"כעיתונאי אני פוגש הרבה אנשים ולוחץ את ידם. אם יש לי חתך באצבע, או רואה שלבן שיחי יש תחבושת או פלסטר, אני טובע במחשבות על לחיצת היד וכיצד להתחמק ממנה. העצמי הרציונלי שלי יודע שאני לא יכול להידבק ב-HIV במצבים כאלה, אך המחשבות והחרדה מסרבות להיעלםאני לא מפחד מ-HIV מפני שכיום יודעים שהנגיף גורם לזיהום בר-טיפול בתרופות. ה-HIV שאני מתמקד בו הוא המחלה של סוף שנות ה-80; זו הייתה איום חמור כל כך עד שממשלת בריטניה החליטה לשדר פרסומות המציגות מצבות ואומרות: "איידס: אל תמותו מבוּרוּת."


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תיאורי מקרה, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, הפרעות חרדה
אתי צימרמן
אתי צימרמן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
רגינה פולק
רגינה פולק
חברה ביה"ת
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
נינה וייל
נינה וייל
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
עידית שלכת
עידית שלכת
יועצת חינוכית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), בית שאן והסביבה
שרה שולומון
שרה שולומון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
תמר (ורנר) גרנט
תמר (ורנר) גרנט
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
ירושלים וסביבותיה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.