לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
לימודי ליבה במגמות הקליניות, כישורים לתחילת התמחות, וההכשרה בשדה

לימודי ליבה במגמות הקליניות, כישורים לתחילת התמחות, וההכשרה בשדה

יובל בלינקי | 10/9/2013 | הרשמו כמנויים

השינויים והתמורות שחלו בתחום הפסיכולוגיה הקלינית במישור התיאורטי והמעשי במהלך העשורים האחרונים, דרשו התעדכנות במסגרת הלימודים במגמות הקליניות באקדמיה ובמסגרת ההתמחות הקלינית בשדה. לשם כך נדרש דיון רחב משותף לאקדמיה ולשדה לגבי ההשלכות של התמורות שחלו בתחום הפסיכולוגיה הקלינית על הלימודים, ההכשרה וההתמחות הקלינית.

כאחראית על ההכשרה בפסיכולוגיה קלינית ביקשה הועדה המקצועית הקלינית לקבוע אמות מידה וקווים מנחים שיתייחסו לשינויים שחלו בנושא שבנדון, כולל התייחסות להכשרה בטיפול ואבחון עדכני ומבוסס ראיות. לצורך כך מינתה הועדה המקצועית תת ועדה שהורכבה מנציגי הפסיכולוגים הבכירים בשדה ונציגי ראשי המגמות הקליניות באקדמיה. כתב המינוי לתת הועדה כלל קוים מנחים לדיון שלאורם גיבשה תת הועדה את המלצותיה בנוגע לתכנים שבנדון.

להלן החלטות הועדה המקצועית לגבי לימודי ליבה במגמות הקליניות, כישורים נדרשים לתחילת התמחות בפסיכולוגיה קלינית, ולגבי ההכשרה במסגרת ההתמחות בשדה:

http://www.hebpsy.net/f...yYEg_c8L.pdf

ד"ר שמעון קורניצר, יו"ר

הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית

--------

י"ח באב, התשע"ג

2013 יולי 25

42627013


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מקצועיות, סטודנטים, פסיכולוגיה קלינית
לינור שגיא
לינור שגיא
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
ניקי אלקנוביץ
ניקי אלקנוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שלומית צור
שלומית צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון
עינת פיידר
עינת פיידר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
שרה שולומון
שרה שולומון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
קרן ירושלמי
קרן ירושלמי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של יובל בלינקי

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

רן שורררן שורר16/9/2013

טעות בקביעת מאפייני אבחון נוירופסיכולוגי. אכן נעשתה דרך משותפת אשר אפשרה להגיע להסכמות חשובות אלו.

אולם... ישנו חוסר דיוק/טעות בהבנת המאפיין הנוירופסיכולוגי במאפייני האבחון. הועדה קבעה כי על המתמחים הקלינים ללמוד את מאפייני האבחון הנוירופסיכולוגי (וכן מאפייני אחרים כמו אישיות ושימוש בשאלונים מתאימים).
אולם ברור למי שעוסק בתחום שהאבחון הנוירופסיכולוגי הינו רחב ובנוי על ידע רב-תחומי בין תחומי הפסיכולוגיה הקוגניטיבית ומדעי המוח. הועדה מזכירה מבחנים המצומצמים בלבד בתחום הנוירופסיכולוגי- כבנדר וקסלר וקאופמן? האם אלו המבחנים הנוירופסיכולוגים ?אם זו צפיית הועדה מהמתמחים, אז לפחות לא לקרוא לזה נוירופסיכולוגיה

מה בנוגע למבחני זיכרון? מבחני שפה ושיום? מבחני ריכוז? מבחנים לתפקוד ניהולי? מבחנים לתפיסה חברתית. רוצים עוד.. יש קורס באוניברסיטה לכך שנקרא "מבחנים נוירופסיכולוגיים". אשמח לראות מתמחים קלינים לעתיד נמצאים בקורס זה.

לצערי הועדה לא הבינה את חשיבות נושא זה. וחבל

שנה טובה

תמר ארזתמר ארז11/9/2013

ומה על הילדים?. שלום רב,

קראתי בעניין רב את המלצות הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית לימודי ליבה במגמות הקליניות, כישורים לתחילת התמחות, וההכשרה בשדה. הן כוללות התייחסות רחבה ועדכנית לסוגיות מרכזיות וחשובות בתחומי האבחון, הטיפול והאתיקה , ובכלל זה הכשרה בטיפול ואבחון עדכני ומבוסס ראיות.
ועם זאת, אני תמהה על מיעוט ההתייחסות להתנסות ,במסגרת הפרקטיקום או ההתמחות ,עם מטופלים צעירים- ילדים ובני נוער: אם בנושא האבחון וההערכה ( בין אם המדובר בכלים כמו תצפית , ובין אם בדרישה להצגת מספר מינימום של מקרים של ילדים , שעדיין שיעורם באוכלוסיה אינו פחות משל זה של מקרים המציגים הפרעות קשב וריכוז...) ואם בהגדרת דרישות מינימום של הכשרה בשדה בטיפול בהם.
נראה שהגיע העת לבחון כיצד להבטיח הכשרה פסיכולוגית קלינית לילדים , או לחליפין להגדיר ( נושא העלה בעבר בדיוני קבוצות עמיתים ) לימודי ליבה והכשרה רחבה בפסיכולוגיה של ילדים , שרק בשלבים מאוחרים יותר תתפצל לטיפול בצרכי קבוצות ילדים שונות וסביבותיהם- דבר הנעשה כיום במסגרת התמחויות שונות - התפתחותית, חינוכית, קלינית ושיקומית.

בברכה
ד"ר תמר ארז
פסיכולוגית חינוכית והתפתחותית מומחית ומדריכה
.