לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
כולנו מכורים / פנחס דנון ונטע שינפלדכולנו מכורים / פנחס דנון ונטע שינפלד

כולנו מכורים / פנחס דנון ונטע שינפלד

ספרים | 28/4/2011 | 13,945

הספר "כולנו מכורים" נותן הסבר ונתונים בארץ ובעולם על כל התמכרות, ומציג דוּגמות של מקרים וכן בעיות המועלות בפורומים ברשת, עם הסברים כיצד לזהות את בעית ההתמכרות ואיך לטפל... המשך

כולנו מכורים / פנחס דנון ונטע שינפלד 
 
פנחס דנון ונטע שינפלד
כולנו מכורים
 
 
רמות
 
 
 
 
בחקר המח יודעים שמעגל החיים מבוסס על התנהגויות חוזרות ונשנות המיועדות לשרת שלושה רצונות בסיסיים אשר נחוצים כדי לשרוד ולהבטיח את הדורות הבאים: אכילה, שתייה ומין. כאשר מבצעים אותן, יש הרגשה של סיפוק והנאה. מוחם של בני אדם ובעלי חיים בנוי כך שהוא גם הנותן הוראות לפעולה וגם המעניק גמול ועונג לאחר ביצוען של הפעולות. כתוצאה מכך אנו בני האדם נולדים עם נטייה להתמכר לחומרים, לחפצים או להתנהגויות.
 
אדם רעב רואה כריך עסיסי ומתאווה אליו. לאחר סיום אכילת הכריך הוא מרגיש לא רק שובע, אלא גם שיפור במצב הרוח, כי מערכת ההנאה והתגמול הופעלה. עד כאן מדובר בהתנהגות בסיסית ונורמלית. התמכרות מתחילה כאשר אדם מעוניין ונכסף להגיע לאותו עונג גם כאשר הדבר אינו דרוש לצורך הישרדות. במצב זה הוא אינו יכול לחוות את הרגשת העונג הנכספת. או אז נכנסים לתמונה נטילת חומרים, כניסה למצבים שונים ו/או ביצוע התנהגויות אשר מעוררים את מערכת ההנאה והתגמול. במצב זה, אם מפסיקים את ההתנהגויות, מתחילים להרגיש רע, ואפילו חולי.
 
כיום ידוע לנו שניתן להתמכר לכל דבר שנותן סיפוק והרגשת כיף - החל באוכל; המשך בהימורים, בספורט או באינטרנט; וכלה באלכוהול ובסמים. המכנה המשותף לכל הדברים הללו הוא התנהלותו של המכור: כדי להגיע לעונג, יעשה המכור הכל - הוא ישקר, יבטיח הבטחות, יתחנן, יטען שהוא יכול להפסיק ברגע שירצה, ימכור דברי ערך כדי להשיג את מבוקשו, ואפילו יגיע לאלימות או לפשעים בחלק מהמקרים. חשוב לציין שהתמכרות הינה מחלה רבמערכתית (פסיכו-סוציו-פיזיולוגית), ולא רק התנהגות לא-תקינה של המכור.
הספר נותן הסבר ונתונים בארץ ובעולם על כל התמכרות, ומציג דוּגמות של מקרים וכן בעיות המועלות בפורומים ברשת, עם הסברים כיצד לזהות את בעית ההתמכרות ואיך לטפל בה.
הספר מכוּון לציבור המקצועי - אנשי מקצוע שמטפלים בהתמכרויות, רופאים, פסיכולוגים, עובדי סיעוד, קרימינולוגים, עובדים סוציאליים וסטודנטים - אך המחברים השכילו לכותבו באופן שגם המכורים ובני משפחותיהם יוכלו להפיק ממנו תועלת.
 
פרופסור פנחס דנון הוא בוגר בית הספר לרפואה מאוניברסיטת איסטנבול. סיים את שנת הסטאז' בבית החולים וולפסון והתקבל להתמחות בבית החולים שיבא תל השומר. בתל השומר עבד כמתמחה וכמומחה במשך כארבע שנים. בשנת 2002 התחיל לנהל את המרכז לבריאות הנפש ברחובות, ולאחר מכן, בשנת 2007, מונה למנהל מחלקה בבית החולים הפסיכיאטרי באר יעקב. כיום אחראי על יחידת מחקר, מעבדת גרייה מוחית ומעון יום, ומשמש יושב ראש ועדת ניסויים קליניים.
פסיכיאטר מומחה בתחומי הדיכאון, החרדה וההפרעה הטורדנית הכפייתית. מומחה בין לאומי לטיפול בהתמכרויות להימורים, לאלכוהול, לסמים, לקניות, למין ועוד.

נטע שינפלד, ילידת 1984, בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, נמצאת כיום לקראת השלמת התואר השני בלימודי עבודה סוציאלית (Albert Einstein Institution, New York). זה כחמש שנים שותפה למחקרים קליניים בתחום הרפואה הפנימית והפסיכיאטרייה, ופעילה בכתיבת מחקרים ומאמרים מקוריים בנושא הפרעות בתחום רפואת ההתמכרות וכן בנושא הריח וקשריו להפרעות נפשיות ואוטואימוניות.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחבר וההוצאה לאור:
 
כולנו מכורים / פנחס דנון ונטע שינפלד 1פרק 15 - התמכרות לאינטרנט
 
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: התמכרויות, ספרים
יונתן מרטון מרום
יונתן מרטון מרום
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
לואי בשארה
לואי בשארה
פסיכולוג
כרמיאל והסביבה, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
נעה אושר מוליה
נעה אושר מוליה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
עדי אלוני-מלמוד
עדי אלוני-מלמוד
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.