לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
סוף - התחלה חדשה / רן חכיםסוף - התחלה חדשה / רן חכים

סוף - התחלה חדשה / רן חכים

ספרים | 5/1/2012 | 9,925

"סוף התחלה חדשה" מביא את סיפורה של רותי - נערה חרדית צעירה שיצאה בשאלה, עזבה באופן פתאומי את ביתה החרדי בבני ברק, והתקבלה במשפחה בקיבוץ בצפון הארץ. חמש שנים לאחר יציאתה... המשך

 
סוף - התחלה חדשה / רן חכים 
 
רן חכים
סוף - התחלה חדשה
 
 
ספריית פועלים
 
 
 
 
"סוף התחלה חדשה" מביא את סיפורה של רותי - נערה חרדית צעירה שיצאה בשאלה ועזבה באופן פתאומי את ביתה החרדי בבני ברק. היא התקבלה במשפחה בקיבוץ בצפון הארץ. רותי יצאה לדרכה החדשה בסערה גדולה - סקרנית ללמוד מהר את כל שהחסירה בביתה ובלימודיה החרדים. הכול דהר לעברה: הנופים, האנשים, המוזיקה, הספרות - עולם שלם. הספר מביא את תהליך קליטתה במשפחה ובחברת בני גילה בקיבוץ ומספר על המשברים שלוו את קליטתה.
יותר משנה לאחר בואה לקיבוץ - באחד המשברים, פגעה רותי בעצמה, ואושפזה בבית החולים להחלמה פיזית ובהמשך גם לטיפול נפשי. פגיעתה בעצמה חשפה לעומק את מורכבות אישיותה, והובילה לימים ומצבים קשים ולעתים כמעט בלתי אפשריים. ניסיונות נוספים שלה לשים קץ לחייה הובילו לאשפוזה בבית חולים פסיכיאטרי בצפון הארץ.
הפסקת לימודיה בעיצומה של שנת הלימודים האחרונה, קידמה את ההצעה לשלבה במכינה להשלמת בגרות שליד האוניברסיטה העברית בירושלים. קבלתה למכינה ולימודיה בהם - ללא תמיכת המשפחה בשל הניתוק מהם, העמידו בפניה בעיית קיום קשה ביותר. הספר מלווה את רותי בדרכה הקשה והמפותלת.
בגמר המכינה התקבלה רותי לאוניברסיטה ובחרה בלימודי היסטוריה ופילוסופיה. בקיץ לפני הלימודים עבדה בקיבוץ בדרום בו חסכה כסף למימון לימודיה ומחייתה. שם הקסימה את סביבתה ומצאה ידיד - חבר, עמו הכירה וצללה לעולמות חדשים... בלימודים באוניברסיטה חייה האישיים עברו משברים בהם פרידות יחד עם אהבות חדשות. היו שהעריצו אותה ולא הצליחו להשיגה, ואלו שהיא השיגה לא עמדו בפני עוצמת אהבתה. החיים הסתחררו סביבה, האכזבה הציפה אותה שוב ושוב בתחושת אובדן וסוף הדרך. היא המשיכה לנסות ולפגוע בעצמה, אושפזה בכפייה בבית חולים בירושלים - ושם חיכתה לה הפתעה...
חמש שנים לאחר יציאתה בשאלה בעיצומה של אהבה נכזבת ובלתי מושגת, שמה רותי קץ לחייה, ונקברה על ידי משפחתה בהר המנוחות בירושלים כשגם משפחתה מהקיבוץ וחבריה הרבים מלווים אותה בדרכה האחרונה.
 
רן חכים הוא בן וחבר קיבוץ בצפון הארץ, נשוי ואב לארבעה בנים. רוב שנותיו עסק בניהול כלכלי ובפעילות ציבורית - פוליטית וכלכלית. חכים הוא ד"ר להיסטוריה כלכלית, ועל בסיס הדוקטורט הוציא את הספר "הקיבוצים בישראל מבט היסטורי כלכלי", המציג את מימון הקמת הקיבוצים ואת התפתחותם הכלכלית לאורך השנים.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחבר וההוצאה לאור:
 
סוף - התחלה חדשה / רן חכים 1"החבל" ו"המוסר של קצות האצבעות"
 
סוף - התחלה חדשה / רן חכים 2מה יהיה!? אין סיכוי, אין תקווה
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: דת ואמונה, ספרים, אובדנות ופגיעה עצמית
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
יוסף קליינר
יוסף קליינר
פסיכולוג
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
יהודית וינשטיין
יהודית וינשטיין
עובדת סוציאלית
רמת הגולן, טבריה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
רגד رغد ח'ורי خوري
רגד رغد ח'ורי خوري
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
לואי בשארה
לואי בשארה
פסיכולוג
כרמיאל והסביבה, נצרת והסביבה, עכו והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.