כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילההתוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיביhttps://www.hebpsy.net/cbt
 התוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי מפעילה תוכנית הכשרה בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית וזאת אישורה בחסותה של איט"ה ובחסותה של אוניברסיטת בר אילן היחידה להשתלמות ולהדרכה

תוכנית ההכשרה בטיפול התנהגותי קוגניטיבי


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:הגברת מלמעלהתאריך:14/7/2006 18:05

נושא:

עוד קצת....
תוכן:בוודאי שלפסיכולוגים יש סמכויות מסוימות שאין לאחרים כמו שלאחרים יש סמכויות שלפסיכולוגים אין. בגלל זה כתבתי בתחילה: "שכל אחד יעשה את מה שהוא עושה הכי טוב". פסיכולוג הוא אכן אדם מומחה אך יש עוד מומחים וכשמטפלים, אם זה לא בקליניקה פרטית, מטפלים בכל האדם בצוות רב מקצועי ולכן חשוב שכל מקצוע או כל "סקטור" יהיה מודע ליתרונות (כמו גם לחסרונות) של סקטור אחר, בלי לריב על מלחמות יוקרה וסטטוס, כדי להגיש את הטיפול הטוב ביותר.
ואומנם זאת דעתי - אך דווקא בטיפול בפסיכוזות לפסיכולוגיה ("הישראלית" - הדינאמית) אין הרבה הצלחות לצערי.
גם אני הייתי מטופלת ע"י כמה אנשי מקצוע ובגלל זה אני יודעת שחשובה אישיותו של המטפל יותר מתוארו. תמיד טופלתי ע"י פסיכולוגים. אך דווקא מאלה המתהדרים בתואר "דוקטור" התאכזבתי קשות. ככה שכנראה גם לשפע הידע יש חסרון.
העקרון שכל איש מקצוע יהיה מודע למה ביכולתו לעשות, מתי להעביר את הטיפול למישהו אחר ומי עוד יכול לעזור לו.
יש כאן הרבה מלחמות סטטוס ויוקרה בפורומים באתר ולי זה צורם. איך באופן גורף יכול אדם להגיד שרק פסיכולוג יכול לעזור לבעיה כזאת או אחרת??? הרי כל איש מקצוע הוא עולם ידע משל עצמו..... אם (לדוגמא) יש לי בת עם הפרעות אכילה, בהכרח אלך לפסיכולוג??? או שאחפש אדם שמומחה לתחום של הפרעות אכילה שיכול להיות גם עובד סוציאלי??? אם ארצה להיכנס לקבוצה טיפולית האם אבדוק קודם כל אם המנחים הם פסיכולוגים או קודם כל אם יש להם נסיון ורקע תיאורטי בהנחיית קבוצות, ואז הם יכולים להיות גם מטפלים באומנות או מרפאים בעיסוק??
אני אחפש את המומחה לתחום! אם אמצא שניים כאלה ואחד יהיה פסיכולוג, יכול להיות שאבחר בו, אך לא בטוח....
זהו.
שבת שלום.
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: