כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילההתוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיביhttps://www.hebpsy.net/cbt
 התוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי מפעילה תוכנית הכשרה בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית וזאת אישורה בחסותה של איט"ה ובחסותה של אוניברסיטת בר אילן היחידה להשתלמות ולהדרכה

תוכנית ההכשרה בטיפול התנהגותי קוגניטיבי


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:הגברת מלמעלהתאריך:14/7/2006 01:51

נושא:

כי העוגה הזאת לא שייכת לפסיכולוגים בלבד.
תוכן:ובטח לא רק לפסיכולוגים הקליניים.
האמת שאנחנו פותחים פה בשרשור טפשי שנכתב אלף אלפי פעמים ולא הוביל לשום מקום. בינתיים כל אחד ימשיך לעסוק במה שהוא עוסק בצורה הטובה ביותר ונסיים בזה.
אבל כיוון ששאלת- הגברת מלמעלה תענה:
ללמוד פסיכולוגיה דורש זמן ומאמץ. נכון. בדיוק כמו שללמוד פסיכיאטריה דורש זמן ומאמץ. בדיוק כמו שלהיות פסיכותרפיסט (דרך עבודה סוציאלית או טיפול באומנות). דורש את אותו זמן ומאמץ.
מספיק עם הקשקוש הפולני של "למדנו 9 שנים ועכשיו מגיע לנו הכל". מי בתחום הטיפולי לא למד שנים??? מי לא לקח מאות שעות של הדרכה??? מי לא שילם מעל ומעבר מכיסו הפרטי??? פסיכולוגים לומדים 9 שנים?? כדאי שילמדו עוד. במקצוע הזה כל הזמן לומדים. בהתחלה תואר ראשון אח"כ תואר שני, אח"כ פסיכותרפיה, או הנחיית קבוצות, או טיפול קוגניטיבי התנהגותי או אלף השתלמויות אחרות. ושומעים תיאורי מקרים ויושבים בסמינרים ובהדרכות... ולומדים. מספיק לבכות!
מדוע לאנשים יש דחף לטפל אבל לא ללמוד פסיכולוגיה אתה שואל??
כי יש אנשים שמלכתחילה התחילו בתחום אחר (עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, חינוך מיוחד ועוד) וכיוון שאי אפשר לעשות delete כל פעם שרוצים ולהתחיל מחדש אז הם ממשיכים מהנקודה שהם נמצאים בה.
או כי יש אנשים שלא מתאימה להם ה"רוח הפסיכולוגית" או איך שתקרא לזה, לפחות לא איך שהיא נלמדת ומתנהלת בארצנו.
או כי יש אנשים שמבינים שהכל עניין של פוליטיקה, היצע, ביקוש ועוד כל מיני מונחים יפים שכלל לא קשורים לפסיכולוגיה. ושהמהות האמיתית נמצאת במפגש הטיפולי ולא במסדרונות האקדמיה..
ולמה אנשים רוצים נתח מעוגת "הטיפול". מעניין אותי מדוע אתה רוצה נתח.
התשובה שלי היא שאנשים רוצים להיות משמעותיים בשביל אנשים אחרים. כי אנשים רוצים לעסוק במקצוע שעוזר לאנשים. ואולי כי הם גם רוצים לטפל בעצמם - אין לי את כל התשובות.
מה שמוזר הוא איך מקצוע שאמור להיות פרו חברתי ופרו אנשים הופך להיות כ"כ קטנוני, עסקני, מלא מלחמות פנימיות, כ"כ קמצן בלשתף את הידע שלו עם שאר אנשי מקצוע בתחומים מקבילים ורק חושב שהוא למד מספיק ושהוא לא צריך ללמוד עוד!!!
ומי הכותב?? פסיכולוג?? קליני??? האם סיימת את "9 שנות הלימוד המפרכות" שלך???
מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: