כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילההתוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיביhttps://www.hebpsy.net/cbt
 התוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי מפעילה תוכנית הכשרה בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית וזאת אישורה בחסותה של איט"ה ובחסותה של אוניברסיטת בר אילן היחידה להשתלמות ולהדרכה

תוכנית ההכשרה בטיפול התנהגותי קוגניטיבי


רמת אבטחה: פתוח לכולם
חיפוש   
הודעה מקורית:
מאת:יעקב סיניתאריך:8/7/2006 10:36

נושא:

תגובה
תוכן:אין חוק לפסיכותרפיה לפיכך כל אדם יכול לקרוא לעצמו פסיכותרפיסט והוא איננו עובר על החוק.
ישנם איגודים וולנטריים, שאין להם כל משמעות מבחינת החוק, המגדירים סוגי מטפלים הרשאים להתקבל אליהם כגון האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה, האגודה לטיפול משפחתי, האגודה לטיפול בביופידבק, איט"ה ועוד.


על פי חוק הפסיכולוגים שהוא חוק שמיועד אך ורק לפסיכולוגים, אכן רק לפסיכולוגים קליניים מותר לעשות פסיכותרפיה
הבעיה שעד היום הפסיכולוגים מהחטיבות האחרות (חינוכית, שיקומית, רפואית ועוד) אינם מקבלים זאת ולדעתי בצדק מסויים ויש על כך אין סוף מלחמות פנימיות בין הפסיכולוגים כבר שלושים שנה ואין למלחמה הזאת סוף.

ברור שלא רק פסיכולוגים קליניים עוסקים בפסיכותרפיה (או בעברית טיפול נפשי), ואין לחוק הפסיכולוגים שום משמעות או שיניים בעניין זה.

אם הפסיכולוגים היו חדלים ממלחמות אינסופיות ביניהם אולי עוד לפני שלושים שנה היה יוצא חוק לפסיכותרפיה שהיה מסדיר את הנושא.

אג בעניין פסיכותרפיה הריי שעדין בעיניי רבים מהפסיכולוגים הקליניים , פסיכותרפיה הכוונה לטיפול פסיכודינמי (ולא לכל השאר...)
אך פסיכותצרפיה בתרגום פשוט היא טיפול נפשי.
ואכן העזנו וקראנו לתוכנית ההכשרה שלנו תוכנית הכשרה בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית.. דבר שבעבר לא היה מועלה אפילו על הדעת של חלק מהממסד של הפסיכולוגים הקלינים.

בברכה
יעקב


מתחם פרסום: שים/י לב: זהו מתחם ציבורי, הדברים שתכתוב/י יהיו חשופים לכל.
מאת:
*נא להקליד את המילה : captcha בשדה הבא: (מנגנון זה נועד לחסום תגובות של תוכנות רובוטיות)
 
נושא:
תוכן ההודעה: