לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
מה זאת אהבה | בית ספר לרגשות עם פרופ' יורם יובלמה זאת אהבה | בית ספר לרגשות עם פרופ' יורם יובל

בית ספר לרגשות: מה זאת אהבה? (סרטון 15)

כתבות | 25/3/2009 | 37,288

אז מה זאת אהבה? את השאלה הזאת שאל לא רק חיים נחמן ביאליק, אלא שאלו אותה לכל אורך ההיסטוריה משוררים וסופרים וגם פילוסופים. רק במאה השנים האחרונות הפסיכולוגים התחילו לשאול... המשך

 הותר לפרסום בפסיכולוגיה עברית באדיבות HOT בידור ישראלי

עורכת: ליאת המנחם, מגיש: פרופ' יורם יובל

תמלול: ענת פרידלנד

 

אז מה זאת אהבה?

את השאלה הזאת שאל לא רק חיים נחמן ביאליק, אלא שאלו אותה לכל אורך ההיסטוריה משוררים וסופרים וגם פילוסופים. רק במאה השנים האחרונות הפסיכולוגים התחילו לשאול שאלות על אהבה, ורק ממש בעשרים שנים האחרונות גם מדעי המוח הגיעו אליה. ומסתבר, לשאלה הזאת, מה זאת אהבה, יש תשובות כמספר האנשים שניסו לענות עליה.

אהבה על פי הלן פישר

האנתרופולוגית הלן פישר שמסתמכת גם על תיאוריות פסיכולוגיות וגם על מחקרים עדכניים בתחום מדעי המוח חילקה את האהבה ל-3 דברים, ואני חושב שהחלוקה שלה היא מעניינת, ואנחנו ננסה להסביר אותה פה בקצרה. הלן פישר חושבת שאהבה זה בעצם 3 דברים שונים. שאהבה מורכבת מתמהיל של תשוקה מינית, אהבה רומנטית, וחיבה או רעות או התקשרות. ושלושת המרכיבים האלה מופיעים במרכיבים שונים בזמנים שונים והם מהווים בעצם את האהבה בחיינו. מי שרוצה לראות את הדברים האלה איך שהם כשהם נפרדים, די לו שיסתכל על גבר ומיד יבין את זה. גבר נורמלי מסוגל להרגיש תשוקה מינית לגבי מגוון מאוד גדול של אובייקטים בחוץ. הרבה מאוד בחורות יכולות לספק את התשוקה המינית הזאת. אבל אותו גבר ירגיש אהבה רק לאישה אחת מסויימת. הוא יכול להרגיש אהבה רומנטית כזאת, זאת אומרת. והוא יכול להרגיש גם חיבה או רעות או נעימות גם עם זוגתו לחיים וגם עם עוד ידידות או ידידים בהמשך החיים.

אהבה ומשיכה מינית

בדרך כלל אהבה מתחילה כמשיכה מינית חזקה ואיתה זה רצון רומנטי בבן או בבת זוג האחד. "You are the one" אומר השיר, וככה באמת אנחנו מרגישים כשאנחנו מתאהבים. אבל הרגש הזה לא נשאר איתנו לאורך השנים. בדרך כלל הוא מתחלף ברגש של חיבה, רעות, שנמשך עוד. ואחד הדברים שעלולים לקרות, וזה דבר שהופך נישואים לאורך זמן לעיתים קרובות לאומללים, שהתשוקה המינית שהיא גם כן מרכיב חשוב באהבה הולכת ודועכת לה עם השנים. ובמשחק ההדדי הזה של התשוקה המינית מצד אחד, של הרצון הרומנטי בלהיות עם בן זוג אחד ולהתאהב בו, ושל הרעות או החברות, או מה שקוראים פה בעברית הזוגיות לאורך השנים, מתמהילים שונים של שלושת המרכיבים האלה מורכבת בסופו של דבר האהבה שלנו.


- פרסומת -

סיכום - מה זאת אהבה?

אז לסכם, מה זאת אהבה - אהבה זה תמהיל של תשוקה מינית, התאהבות רומנטית, ורעות או חברות שאם יש לנו מזל יחזיק לאורך זמן.

  

בית ספר לרגשות - כל הסרטונים

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תיאוריה והמשגות תיאורטיות, זוגיות
גלית מור
גלית מור
חברה ביה"ת
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
יעל הלוי
יעל הלוי
מטפלת בהבעה ויצירה
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
נינה וייל
נינה וייל
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
ד"ר עירית בלובשטיין
ד"ר עירית בלובשטיין
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
מיכל גינדין
מיכל גינדין
חברה ביה"ת
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיטל בהריר
מיטל בהריר
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אנונימי אנונימיאנונימי אנונימי1/12/2012

מה לגבי מין השני?. 'מי שרוצה לראות את הדברים האלה איך שהם כשהם נפרדים, די לו שיסתכל על גבר ומיד יבין את זה. גבר נורמלי מסוגל להרגיש תשוקה מינית לגבי מגוון מאוד גדול של אובייקטים בחוץ. הרבה מאוד בחורות יכולות לספק את התשוקה המינית הזאת. אבל אותו גבר ירגיש אהבה רק לאישה אחת מסויימת. הוא יכול להרגיש אהבה רומנטית כזאת, זאת אומרת. והוא יכול להרגיש גם חיבה או רעות או נעימות גם עם זוגתו לחיים וגם עם עוד ידידות או ידידים בהמשך החיים. '

ומה זה אומר על האישה? מה היא מסוגלת להרגיש?