יריד פסיכולוגיה עברית

פרקים בהתפתחות הפסיכיאטריה/ אליעזר ויצטום, יעקב מרגולין

מחיר קטלוגי: 159.00 ₪
מחיר: 149.00 ₪

המוצר אזל

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
פרקים בהתפתחות הפסיכיאטריה/ אליעזר ויצטום, יעקב מרגולין

פרקים בהתפתחות הפסיכיאטריה/ אליעזר ויצטום, יעקב מרגולין

מאז ומתמיד משכה הפסיכיאטריה את תשומת לבם של בני האדם. ה'שיגעון', טבעו ומהותו וההתמודדות עם הלוקים בו, היו ונותרו אתגר וחידה לא פתורה. ההפרעות הנפשיות לצורותיהן השונות והמגוונות הפחידו ועדיין מפחידות את בני האדם, במיוחד כשחסרים להם הסברים.

ספר זה מוקדש לתיאור מספר פרקים משמעותיים בדרך הארוכה שהובילה לפסיכיאטריה המודרנית של ימינו. הספר כולל שלושה שערים. בראשון מתוארים ניסיונות רבים ומגוונים, שנעשו במהלך ההיסטוריה במאמץ להבין ולפענח את סוד ה'שיגעון', באמצעות מודלים מסבירים שרווחו בתקופות שונות להבנת מחלות הנפש. חלק מהניסיונות קשור בגירושי שדים ובטיפולים דומים לטיפולים שכיום נקראים 'ריפוי באנרגיות' (ומזכירים הילינג ורייקי). חלק מההסברים קשור בתיאוריות מופרכות כמו פרנולוגיה ודגנרציה, בהיסטריה ובניסיון להבין את מהות ההתחזות לחולה.

בשער השני מתוארים ניסיונות נואשים ובעייתיים, שנעשו על מנת לטפל במחלות הנפש; זאת, על אף שלמטפלים לא היה מספיק ידע לגבי המחלות ולגבי הגורמים להן. חלק מטיפולים אלה, בהם לובוטומיה (הרס רקמות במוח באמצעות דוקרן קרח, שמוחדר למוח דרך ארובת העין), גרמו נזק חמור שעלה בהרבה על התועלת שהופקה מהם.

בשער השלישי והאחרון מובאות תסמונות נפשיות מגוונות, שמדגימות את הקשרים המורכבים בין תרבות, חברה ופסיכופתולוגיה. חלקן 'תסמונות תלויות תרבות' וחלקן קשור באמונות מיתיות ופולקלוריסטיות. בין התסמונות המתוארות ישנה תופעת הוומפיריזם (ערפדות), ליקנטרטפיה (אדם-זאב), וודו, דיבוק אסלאי וזאר, טרנטיזם, מחלת ירח ותופעת האוננות.

בכתיבת הספר באו לביטוי, בנוסף לידע ההיסטורי העשיר, גם הניסיון הקליני רב השנים של המחברים והשקפתם האידאולוגית, לפיה על מנת להעניק טיפול נאות למטופל פסיכיאטרי, על מטפל להכיר לא רק את הפסיכופתולוגיה של ההפרעה, אלא גם להתייחס למטופל, לכוחותיו, לצדו הבריא ולרקע התרבותי והחברתי שלו.

פרקים בהתפתחות הפסיכיאטריה/ אליעזר ויצטום, יעקב מרגולין
מחיר קטלוגי: 159.00 ₪
מחיר: 149.00 ₪

המוצר אזל


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

חפצים אבודים, מצויים ודחויים בטיפול באמנות/יהודית סיאנו
מיינדפולנס - להיות כאן ועכשיו / מתי ליבליך
הפרעות ויסות ועיבוד חושי בקרב ילדים/פרטיבהא ריבאיי, איילין סטוקר
אסור להרים ידיים/ יפעת אשרת-פינק
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.