מתא"ם


חזרה לפורום

מתא"ם


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

תגיות נושא: תיאוריה והמשגות תיאורטיות | אקדמיה ותארים מתקדמים | תיאורי מקרה | סטודנטים | קורסים

תצוגה 
מערכת 'בינינו' מזמינה אתכם.ן לשלוח תקצירים בני 200 מילים לקראת הגיליון הקרוב.
לחצו כאן להוספת מודעה מיידית
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
עבודה מהבית - חנן דרלן
עבודה מהבית - שי נפתלי
עבודה מהבית - שלום לוי
דרושים לעבודה... - עבודה מהבית
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
מערכת 'בינינו' מזמינה אתכם.ן לשלוח תקצירים בני 200 מילים לקראת הגיליון הקרוב.
לחצו כאן להוספת מודעה מיידית
פרופיל מקצועי ופרטים ליצירת קשר, ברשימת חברי הקהילה בפסיכולוגיה עברית, 45ש"ח לחודש בתשלום שנתי
 
 הוספת תגובה הוסף תגובה חדשה | עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:הצג את כרטיס הביקור של אודי חמודי אודי חמודי   [שלח דואר | הודעות נוספות בפורום]תאריך:20/12/2009 18:33

נושא:

הודעה דחופה בנושא: תנאי בחינה לא הוגנים ולא שווים במהלך בחינת המתא"ם
תוכן:

חברים יקרים. אנו מעלים כאן לידיעתכם מכתב שנשלח היום בענייננו.

20 לדצמבר, 2009

הודעה דחופה

אל:

נשיא אוניברסיטת חיפה ונשיא ור"ה, פרופ' אהרון בן זאב

רקטור אוניברסיטת חיפה, פרופ' יוסי בן ארצי

סגן נשיא אוניברסיטת חיפה למנהל, מר ברוך מרזן

מנהל יח' בינוי ופיתוח ומהנדס האוניברסיטה, מר עוזי מנור

מהנדס פרוייקטים אוניברסיטת חיפה, מר אלכס לנדא

מתאם הביצוע והפיקוח, אוניברסיטת חיפה, מר צפריר סוננזון

גב' רותי פריד, עוזרת מנהל לראש החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה

פרופ' דוד אופנהיים, ראש החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה

דיקן הפקולטה למדעי החברה, אוניברסיטת חיפה, פרופ' אבי שגיא-שורץ

ד"ר עמית ברנשטיין, ראש המעבדה לחקר חרדות, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה

מאת:  

התאגדות נבחני מתא"ם 2009 בתנאים לא הוגנים ולא שווים

 

הנדון: תנאי בחינה לא הוגנים ולא שווים במהלך בחינת המתא"ם

 באוניברסיטת חיפה בתאריך 15/10/09

 

נכבדי,

 ברצוננו ליידע אותך בנושא רגיש המונח כרגע על שולחנו של מנכ"ל המרכז הארצי לבחינות והערכה לאחר ערעורנו לועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) מיום א של השבוע שעבר ה 13.12.2009. נאמר לנו שתשובה תמסר לנו בעניין הנזכר בנדון תוך מספר ימים עוד בשבוע זה.

כמו כן, נשלח הבוקר פקס אל המרכז הארצי עם עותק לור"ה, לבקשתו של האחרון, ובו אישור הנמצא בידינו על ביצוע עבודות בנייה באוניברסיטת חיפה בבניין רבין במועד בחינת המתא"ם.  המדובר הוא בהכשרת מעבדה לחקר חרדות של החוג לפסיכולוגיה, דבר שיצר רעש ממושך ומשמעותי שלא איפשר בחינה בתנאים הוגנים ושווים לשאר הקמפוסים בארץ. האישור ניתן מאת מהנדס הפרוייקטים של האוניברסיטה, מר אלכס לנדא ומצורף אישור כיתובם של הפורום המנהלי והלוגיסטי של אוניברסיטת חיפה.

נבקשך לעיין במכתב המצ"ב שמוען בשבוע שעבר לד"ר יואב כהן, מנכ"ל המרכז הארצי לבחינות והערכה והוגש כערעור לור"ה.

בקשתנו הראשונית היתה לקבל אפשרות לבחינה נוספת חלקית אך מכיוון שלא נענינו עד היום ורובנו מתכוונים להגיש מועמדות לתואר שני בפסיכולוגיה כבר בחודש הבא- בקשתנו כעת הינה לקבל פקטור בציון הבחינה.

מתוקף תפקידך, אנו מצפים למלוא שיתוף הפעולה מצידך כדי לתקן את הדרוש תיקון. נוסיף ונאמר שלאור היחס שקיבלנו עד כה ועיכוב הטיפול בעניין עד עצם יום זה, אנו בהחלט שוקלים פנייה לערכאות אם לא תינתן תשובה נאותה לבקשתנו בהקדם.

ההתאגדות מונה כיום 13 סטודנטים. בשל פרסום ומודעות הגוברת לנושא מצטרפים לשורותינו מדי יום סטודנטים נוספים עם סיפורים דומים. ברשות המרכז הארצי פרטינו האישיים בצמוד לפניותינו. לצורך שמירה על פרטיותינו בחרנו שלא להזדהות כאן בפרטים אלה. ניעתר לכל בקשה/שאלה שתהייה לך דרך תיבת הדוא"ל שפתחנו לצורך העניין: raash2009@walla.com.

ראה מכתב המצ"ב בעמוד הבא

בברכה,

 

התאגדות נבחני מתא"ם 2009 בתנאים לא הוגנים ולא שווים

 

 

                                                                             13.12.2009

לכבוד: ד"ר יואב כהן,

מנהל המרכז הארצי לבחינות והערכה

 

הנדון: תנאי בחינה לא הוגנים ולא שווים במהלך בחינת המתא"ם

 בתאריך 15/10/09

 

מר כהן שלום רב,

אנו פונים אליך בעניין כשלי ארגון בבחינת המתא"ם שנערכה ביום 15.10.2009 ובבקשה לאפשר למתלוננים לגשת למבחן חוזר חלקי עקב הסיבות שתפורטנה להלן.

אוסיף ואומר כי פנייתנו זו נעשית לאחר שפניותינו למחלקת תלונות הציבור, למר יעקב לוינסון, נענו במכתבים שנשלח לביתנו. לצערנו, תשובתו של מר לוינסון אינה מספקת  וחוששנו שאינה תואמת את מצב הדברים האמיתי ששרר במהלך הבחינה. ברצוננו לשטח את מצוקתינו בפנייך, בתקווה שתיאות לעזור ולבדוק את טענתנו באופן שיתבררו התנאים האמיתיים ששררו בכיתות במהלך הבחינה וכדי להבין את השפעתם עלינו, על הביצוע בבחינה ועל הציון.

 

באוניברסיטת חיפה, בניין רבין, קומות 5000, 6000,  במהלך הבחינה, החל מחלקה הראשון, נשמעו רעשים של עבודות בנייה. אלו היו רעשים חזקים. ניכר שהרעשים הפריעו למרבית הנבחנים אשר פנו מספר פעמים במשך זמן הבחינה אל הבוחנים, שרק לאחר זמן ממושך יצאו לבדוק את פשר העניין. רעשים אלו נמשכו זמן רב וכך גם הערות הנבחנים כלפי הבוחנים ומספר הפעמים שהבוחנים יצאו ונכנסו לכיתה חסרי תשובות ואובדי עצה. כן הם ציינו, שהם העבירו כל פעם דיווח לבקרה של המרכז הארצי. בחלק מהכיתות, לאחר מספר פעמים בהן הם יצאו מהכיתה וחזרו, החליטו הבוחנים לסגור את התריסים, דבר שלא הקטין באופן משמעותי את עוצמת הרעש, מהסיבה הפשוטה שהרעש נבע מעבודות בנייה שהרי חודר דרך הקירות והחלונות. גם במהלך החלק השני לבחינה נמשך הרעש. אמנם, כן נשמעו כבר פחות הערות מצד הנבחנים כיוון שכולם הרגישו חסרי אונים בעניין והעדיפו לנסות ולעשות את המרב, כפי שעשו בחלק הראשון ולפנות לאחר תום הבחינה בנוהל מסודר של ערעור.

 

באוניברסיטת בר אילן, (בניין משפטים 305, חדר 134) גם כן שררו תנאי בחינה שלא איפשרו להיבחן בצורה שווה והוגנת. באותה כיתה היו שני חלונות שבורים, שלא ניתן היה לסגור כלל. במהלך יום הבחינה, התקיימו לימודים במקום וסטודנטים רבים יצאו מידי שעה להפסקה של כחצי שעה, אשר אותה הם בילו ממש מתחת לחלונות הכיתה ויצרו רעש בלתי נסבל. היינו מצפים שכיתה שבה הולכים להיבחן כ-15 סטודנטים, בבחינה כל כך קשה ארוכה, תעבור ביקורת כלשהי לפני יום המבחן כדי לוודא שהתנאים בה מאפשרים להיבחן בשקט ובנוחות. לא כך היה והנבחנים באותה כיתה סבלו לכל אורך הבחינה מרעש בלתי נסבל. מיד בתום החלק הראשון של המבחן ביקשו כל הנבחנים מהבוחנות לטפל בעניין הרעש. מיותר לציין שבבחינה כה קשה, אשר מוקצבת בזמן ומבוססת במידה רבה על קשב וריכוז, הנבחנים לא מרשים לעצמם לבזבז זמן יקר על התעסקות בבעיות טכניות ועל כן חיכו להפסקה. בתום ההפסקה שבין שני החלקים נאמר לנבחנים ש"אין מה לעשות, וברגע שיהיה רעש יקראו לאחראית". אכן כך היה, הבוחנות יצאו וחזרו, הלוך ושוב עם האחראית, שלשווא ניסתה לסגור את החלונות מעל לראשי הנבחנים וכך יצרה הפרעה מרובה עוד יותר.

 

דרך המוקד לפניות הציבור נשלחו עשרות פניות של נבחנים מחיפה ומבר אילן. הפניות מפורטות כנדרש באתר ועל כן לא נפרט כאן את כל מהלך השתלשלות האירועים, אלא בקצרה כפי שנכתב לעיל.

 

אין לנו ספק לגבי מקצועיות המרכז בכל הנושא של שמירה על אחידות תנאי הבחינה והנהגת סטנדרטיזציה בהעברתה ושיטות אובייקטיביות לבדיקתה. בנוסף, אנו מסכימים שרמת הקושי של הבחינה ומשך הבחינה הם מהגורמים העיקריים המשפיעים על רמת הביצוע בה. אך עם זאת בתשובתו של מר לוינסון ניתן לראות הפחתה בלתי נתפסת בחשיבותם של תנאים פיזיים סבירים ואחידים במהלך הבחינה. נכון הדבר שתנאים כאלו ניתן להשיג עד גבול מסוים. אך האם הגבול שהמרכז הארצי מציב הינו כל כך נמוך?

בתחילת הבחינה, הבוחנות מקריאות את התחייבותו של המרכז הארצי לבחינות והערכה, לספק תנאי בחינה הוגנים ושווים לכל הנבחנים. מעצם רישומנו למבחן והתשלום עליו, מתקיים חוזה בין הנבחן למרכז הארצי לבחינות והערכה. מתוקף חוזה זה, הנבחן משלם על הבחינה והמרכז הארצי לבחינות והערכה מתחייב לעמוד בתנאים מסויימים. תנאים אלה הופרו ועל כן, על פי מיטב הבנתי ועל פי עצה משפטית שקיבלתי, הופר החוזה המתקיים בינינו לבין המרכז הארצי.

יש בידינו רשימה של מספר נבחנים בלתי מבוטל המעידים על כך שהרעש שהיה במהלך הבחינה פגע באופן משמעותי ביכולתם להתמודד באופן סביר עם מטלות המתא"ם. התחושה שלנו לאור התשובות שקיבלנו, היא שאנו נלחמים בתחנות רוח, עומדים מול גוף כה גדול שאינו מתייחס בכנות הנדרשת לטענות המופנות אליו ואין לנו אלא לפנות שוב ושוב עד שנקבל יחס ראוי ותשובה הוגנת.

אוסיף ואומר כי לאור היחס שקיבלנו עד כה, אנו בהחלט שוקלים פניה לערכאות אם לא תינתן תשובה נאותה לבקשתנו בהקדם. במקרה כזה יהווה מכתב זה ראיה כי ניתנה לך הזדמנות טובה לתקן את הדרוש תיקון וכי סירבת לעשות כן.

בברכה,

נודה להתייחסותך המהירה.

 

על החתום, (ראה רשימה מצ"ב בדף הבא)


תגובות  הוספת תגובה הוסף תגובה להודעה זו
 הוספת תגובה הוסף תגובה חדשה | עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום