לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי

הצעה להנחיית מפגש במקלט

התמודדות במצבי לחץ ושיפור החוסן

הצעה להנחיית מפגש במקלט -מבוגרים

ערך: יובל עודד

 

 

להלן הצעה להנחיית מפגש במקלט. התוכנית הינה מודולרית וכוללת שלב של חינוך פסיכולוגי (Psychoeducation), שלב של מיפוי סטרסורים ומשאבים ולימוד של מספר טכניקות: נשימות, הרפיית שרירים, מקום בטוח והיגד חיובי נוסך בטחון. בנוסף מוצעת פעילות קצרה של הפעלה גופנית עם מוזיקה. יש לשקול יישומה בהתאם לתנאים במקלט (מיזוג, עד כמה זה יפריע לשוכני המקלט שאינם משתתפים בפעילות). רצוי שהמפגש יימשך בין שעה וחצי לשעתיים. אין צורך להשתמש בכל המודולות וברור שיש להתאים את הציפיות שלנו ללמידה בהתחשב במגבלת הזמן ובמצב. מומלץ לדבר על משאבים וללמד לפחות הרפיית שרירים ונשימות. למרות משך הזמן המוגבל, כדאי לשאוף לבניית פק"ל התמודדות אישי לכל משתתף שאותו יוכל להמשיך ולתרגל באופן עצמאי.

ההנחייה במקלטים תוכננה להתבצע בזוגות על מנת לאפשר תמיכה הדדית ואיוורור בסוף המפגש שעשוי להיות קשה.

הצעה להנחיית מפגש במקלט 1 לפתיחת הקובץ

 

 

 

 

 

 

התמודדות במצבי לחץ ושיפור החוסן

הצעה להנחיית מפגש במקלט -ילדים

ערך: יובל עודד

 

 

להלן הצעה להנחיית מפגש במקלט. התוכנית הינה מודולרית וכוללת שלב של חינוך פסיכולוגי (Psychoeducation), שלב של מיפוי סטרסורים ומשאבים ולימוד של מספר טכניקות: נשימות, הרפיית שרירים, מקום בטוח והיגד חיובי נוסך בטחון. בנוסף מוצעת פעילות קצרה של הפעלה גופנית עם מוזיקה. יש לשקול יישומה בהתאם לתנאים במקלט (מיזוג+ עד כמה זה יפריע לשוכני המקלט שאינם משתתפים בפעילות). רצוי שהמפגש יימשך בין שעה וחצי לשעתיים. אין צורך להשתמש בכל המודולות אבל מומלץ לדבר על משאבים וללמד לפחות הרפיית שרירים ונשימות.

הגישה: מטרות המפגש מכוונות אבל הלב פתוח – הפעלת שיקול דעת וגמישות בהתאם לנסיבות. הדגמות בביופידבק יעוררו סקרנות וכדאי להעזר באנימציות ובחוויית המשחק.

המסר הכללי: ניתן לשמור על סביבה פנימית מאוזנת גם כשהעולם בחוץ סוער.

 

הצעה להנחיית מפגש במקלט 2 לפתיחת הקובץ

 

 


 

ניתן לפנות ליובל עודד לקבלת הסברים נוספים

 

 

תגיות:

נערך לאחרונה ב-22/6/2013 23:56