סטודנטים לפסיכולוגיה - לקראת תואר שני


חזרה לפורום

סטודנטים לפסיכולוגיה - לקראת תואר שני


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

תגיות נושא: אקדמיה ותארים מתקדמים | סטודנטים | קורסים
חיפוש   

תצוגה 
כאן תוכל.י לשלוח פניה לטיפול ולקבל התייחסויות ממטפלות.ים חברי פסיכולוגיה עברית
פרופיל מקצועי ופרטים ליצירת קשר, ברשימת חברי הקהילה בפסיכולוגיה עברית, 45ש"ח לחודש בתשלום שנתי
מנהלי הפורום מנהלי הפורום
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
עבודה מהבית - תהילה לוי
עבודה אונליין... - אוסנת לוי
עבודה מהבית - שי נפתלי
קבצים קבצים
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
 אירוחים בפורום
 ארגונים ובתי חולים פסיכיאטריים
 דיונים חשובים שהתקיימו בפורום
 המלצות לספרים וסרטים
 מאמרים
 סיכומי ימים פתוחים
 קישורים
 קישורים לשרשורים חשובים- הרשמה 2008
 רישום לאתר והשתתפות בפורום
 שונות
 שרשורים מצחיקים
כאן תוכל.י לשלוח פניה לטיפול ולקבל התייחסויות ממטפלות.ים חברי פסיכולוגיה עברית
קורסי אונליין על חשיבתו של ביון בהנחיית דר' יקיר קריצ'מן - 50% הנחה על הקורס השני
לחצו כאן להוספת מודעה מיידית
פרופיל מקצועי ופרטים ליצירת קשר, ברשימת חברי הקהילה בפסיכולוגיה עברית, 45ש"ח לחודש בתשלום שנתי
 

[ כללי הפורום /  פורום סטודנטים לתואר ראשון הוסיפו למועדפים / מתא"ם ]   מומלץ בחום לגשת לפורום באמצעות Internet Explorer; נא לפרסם הודעות בקישור של המוסד הרלוונטי. הודעות שיפורסמו במקום לא מתאים יימחקו או יועברו.

אוניברסיטת תל אביב - הרשמה וראיונות 20142013 האוניברסיטה הפתוחה - הרשמה וראיונות 2014
האוניברסיטה העברית - הרשמה וראיונות 20142013 המכללה האקדמית ת"א יפו - הרשמה וראיונות 20142013
אוניברסיטת בר אילן - הרשמה וראיונות 20142013 המרכז האקדמי רופין - הרשמה וראיונות 20142013
אוניברסיטת חיפה - הרשמה וראיונות 20142013 אוניברסיטת אריאל - הרשמה וראיונות 20142013
אוניברסיטת בן גוריון - הרשמה וראיונות 20142013 המרכז הבינתחומי הרצליה - הרשמה וראיונות 2014
טכניון - הרשמה וראיונות 20142013 המרכז האקדמי פרס - הרשמה וראיונות 2014

קישורים נוספים:

​​​​​​​תוצאות סקר קבלה 2011, 2012, 2013             

  שרשור התנדבויות/מודעות/בקשות 

 תוכנית השלמה לפסיכולוגיה קלינית 

 שיתוף בחוויות וברגשות...


נושא:


שרשור העצות הגדול (בתקווה?)

תוכן:

שלום לכולם!
פעם, מזמן מזמן, אמרנו שכשיגמר כל הטירוף נפתח שרשור של מסקנות ועצות לגבי התהליך. אפילו התחלנו כבר משהו כזה (ותיכף אני גם אמצא אותו ואקשר אליו), אבל עכשיו כשיש כבר תוצאות זה יכול להיות קצת יותר אפקטיבי.
בהמשך לשיחה השניה הקצת מפחידה שיש כאן על הכנה להרשמה, אני חייבת קצת להסתייג מהרעיון של עצמי ולהגיד שאני לא בטוחה שמשהו שעזר למישהו אחד יעזור למישהו אחר, כי אולי באמת כל הטריק הוא להצליח להיות כמה שיותר אתה המיטבי בזמן נתון (למרות שציונים והמלצות, ואולי גם קו"ח כתובים טוב ללא ספק עוזרים), אבל עדיין, נורא מעניין אותי מה יש לאחרים להגיד.
אז יאללה, כל המתקבלים - שניה לפני שאתם נעלמים מכאן למחוזות המשך אחרים, בבקשה שנסו מותניים ועזרו לאחיכם המצפים!.

קצת על הכנת קו"ח והתכוננות לראיונות -  עוד דפנה

תאריך:

2/8/2006 12:05

 

(מעתיקה לכאן משהו שכתבתי בעומקו של שרשור אחר)
אני יוצאת מנקודת הנחה שהרבה מהמועמדים הם בהחלט ראויים, ואם מישהו היה טורח לבלות איתנו שבוע שלם, אישית לוחצת, כולל קריאת מחשבות, אז היה מקבל התרשמות שלמה ועגולה ומחליט לפיה. אבל מכיוון שיש לנו לרוב זמן מוגבל (חצי שעה...) ומקום מוגבל (3 עמודים?) לעשות בהם את הרושם הכי טוב ומייצג שאנחנו יכולים, כדאי להתכונן ולתת את "המיטב".
נתחיל בהכנת החומרים הכתובים. יש טעם בהחלט שאנשים "מהשטח" יקראו אותם ויגידו לך לא רק אם הם נהירים אלא גם מה עולה מהם (למשל - נמנעת, תלותית), ואולי אפילו יעזרו לך מראש, לפני הכתיבה, לזהות על פי עובדות חייך והתהליכים שעברת מה כדאי שיהיה הנראטיב שלך. (אני לפני שנתיים נגשתי עם נראטיב מאוד של עבודה, אמביציה וכו, והשנה יותר כיוונתי את הקו"ח שלי להסביר תובנות שעלו מהטיפול שלי ולמה אני רוצה קלינית)
עוד לגבי החומרים הכתובים - אי אפשר שזה באמת יהיה קאט+פייסט בין כל המוסדות כי הדרישות הן שונות. אלה רוצים הצהרת כוונות, אלה רוצים תיאור עצמי, אלה מעיקים בשאלון... אז אם כבר, כדאי להתאים את התשובות למוסד. במוסד מחקרי הצהרת הכוונות תכלול דוקטורט, במוסד מאוד "טיפולי" - לדבר על טיפול וכו' (נראה לי).
לגבי ראיונות - גם כאן יש מה להתכונן:
1.
דברים חיצוניים כמו מה ללבוש, לא לאחר, באיזה כסא לבחור לשבת :-)
2.
לחשוב על שאלות שעשויות לעלות בראיון - מתוך קורות החיים או מתוך המפגש (לדוגמה - "איך את חושבת שאישיותך היום קשורה לילדותך ולמעברים התכופים בין ארצות כבתו של שר החוץ" או לחליפין "את כל כך יפה, איך את מצפה ממטופלים להתרכז ;-)"), ואיך עונים עליהן. אפשר להתאמן ממש, פנים אל פנים, או לפחות לחשוב ביחד עם אדם שמבין בזה (או שיש לו ראש טוב. תשיגי את הכי טוב שאת יכולה), מה יכולות להיות שאלות חשובות ואיך לענות.
3.
על שאלות חשובות או שאלות "פותחות" (כמו בת"א - קחי 5 דקות וספרי על עצמך) שווה לנסות לענות גם בעל פה, כדי "להרגיל את הלשון" ולהתחמם.
4.
לגבי מודיעין על המראיין: מצד אחד כדאי שיהיה "מודיעין" על המראיין. לדוגמה - אם הוא עיוור, או דתי, או כל דבר שיכול להפתיע מאוד. עוד דוגמה - מטפל "מערכתי" לעומת מטפל "דינאמי" יהיו לו אולי נטיות אחרות, ואולי טוב להדגיש איתו דברים שונים. אדם שמדריך מטפלים לעומת תיאורטיקן - גם אולי יועיל להגיד לו דברים שונים. למשל למישהו שמדריך אפשר להזכיר שמצפים להדרכה... למישהו תיאורטיקן להסביר כמה אנחנו מתעניינים בתיאוריה...
מצד שני, יש סוג של "מודיעין" שנשמע לי מיותר. למשל - "היא אשה נחמדה וחמה". מה זה עוזר לי? האם זה אומר שהיא תהיה נחמדה אליי? עדיף דוקא לבוא לראיון בלי ציפיה, או לצפות לגרוע, ואז אם היא נחמדה - הרווחתי. או מה היא שאלה מישהו. הרי היא שאלה אותו מתוך קורות החיים שלו. אז מסקרן לשמוע מה שאלו אחרים, בבחינת "להוסיף את זה לבנק השאלות" מסעיף 2, אבל לא בבחינת להתכונן לראיון הספציפי הזה.

והסתייגות גדולה: עם כל מה שכתבתי פה, אני התקבלתי לירושלים ולב"ש, שדי מבוססות מתא"ם. ודוקא בבר אילן, ת"א וחיפה לא התקבלתי. אז בטח אפשר לעשות יותר טוב ממני (אמנם אפשר לנחש למה חיפה ובר אילן לא רצו אותי, וזה קשור לחוסר מסויים בהתנסות קלינית בשדה). אבל אולי מה שכתבתי יכול לעזור.