לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
25
אוקטובר

כנס חדש מאמציה: המפלצת שלי ואני, הכרת המפלצת הפנימית ותרומתה הטיפולית

25/10/2017 | פורסם על ידי אמציה כהן

תכנית הכנס:
13:00-14:00 התכנסות, הרשמה וכיבוד קל
14:00-14:15 ברכות והקדמה - מנחת הכנס, אפרת מעין

14:15-15:00 מילד רדוף מפלצות - למומחה בינלאומי לפחדים: היבטים אוטוביוגרפיים כמפתח להתפתחות מקצועית

שני התחומים שבהם התפרסמתי - עבודה עם ילדים אלימים או מסתכנים, ועבודה עם ילדים רדופי פחדים - נותנים אולי לחשוב שאיזו גבורה קמאית קיננה בי. אכן, לא כל מטפל נהפך למומחה של "מאבק לא אלים". במקרה שלי כפי הנראה התהליך היה הפוך: הייתי ילד רדוף פחדים ומפלצות, עם תחושה של חולשה ופגיעות אינסופית מול בריונים. איך משם הגעתי לכאן? על תהליך זה ארחיב ואפרט בהרצאה.

מרצה – פרופ' חיים עומר, פסיכולוג קליני, פרופסור בביה"ס לפסיכולוגיה באוניב' ת"א, מומחה בעל שם עולמי בנושא 'ההתנגדות הלא אלימה' ובנושאי סמכות הורית, מורית וקהילתית, מפתח מושגי מפתח ומודל אינטגרטיבי להורות, מחבר ספרים רבים שתורגמו לשש שפות ונמכרים בכל העולם, יוזם שותף של הקמת בית הספר להתנגדות לא אלימה.
***

15:00-15:45 בין המפלצת מלוך-נס למפלצת ירוקת העין, בין מפלצת המדוזה היונית לדרקון הסיני - המפלצות בעולם ובתוכנו

בהרצאה נלמד מהמיתוסים ומהאגדות מדרכיה השונות והיצירתיות של התרבות להתמודד עם המפלצות בנפש הילד והמבוגר. נבחן את ביטויי המפלצת לאורך ולרוחב התרבות: ציורי וסיפורי ילדים, אמנות וסרטים.

מרצה – רות נצר, פסיכולוגית קלינית מומחית, מדריכה בכירה, אנליטיקאית יונגיאנית, עוסקת בפסיכותרפיה, הוראה והדרכת מטפלים, מלמדת בסמינר הקיבוצים ובמסגרות הכשרה יונגיאניות, אומנית, משוררת, פרסמה שבעה ספרי עיון, ספר אוטוביוגרפיה משפחתית ועשרה ספרי שירה עליהם זכתה בפרסים ספרותיים.
***
15:45-16:15 הפסקה וכיבוד קל
***

16:15-17:00 להתיידד עם המפלצת: היכרות עם מפלצות ושדונים, ותרומתה לתהליכי טיפול ולהרחבת הנפש

הנפש האנושית מורכבת ממגוון קולות והיבטים, חלקם נעימים וחלקם מפחידים, פוגעים, מכאיבים ומביישים. המסע הטיפולי וההתפתחותי מחייב אותנו לאזור אומץ ולהכיר גם אותם. בהרצאה נביא בפניכם טכניקות מגוונות להיכרות עם המפלצות והשדונים הפנימיים וליצירת דיאלוגים מפרים ומגדלים עם היבטים אלו של הנפש. נתוודע לאופן שבו ניתן להזמין אותם למרחב הטיפולי, להתיידד איתם, להכיר בהם, ולעתים אפילו לחבק אותם כדי להחזיר את השליטה העצמית - לידיים שלנו.

מרצה – אפרת מעיין, פסיכולוגית קלינית יונגיאנית ומטפלת בעזרת בעלי חיים, מרצה ומנחת סדנאות, מטפלת בילדים, בנוער ובמבוגרים, ובמכורים לסמים ולאלכוהול, יוצרת קלפי הטיפול ארץ יצורי הנפש, ומחברת הספר המסע לשדונזיה, בהוצאת אמציה.
***

17:00-17:45 מפלצות בחדר הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי

"העיקרון החשוב והעוצמתי בבסיס הטיפול הקוגניטיבי הוא שרגשות נובעים מהמסרים שאנשים מעבירים לעצמם. המחשבות משפיעות על ההרגשה הרבה יותר מאשר המציאות." (דייויד ברנס). על פי הגישה הקוגנטיבית, המחשבות (האוטומטיות) שיש לנו בראש משפיעות על הרגש והתפקוד. לכל אחד 'עיוותי חשיבה' ו'מחשבות לא רציונליות', בשפתם של בק ואליס, או 'מפלצות חשיבה' בהתאמה לעבודה עם ילדים. מפלצות אלה משבשות את ראיית המציאות ומשפיעות על התפישה. בהרצאה נלמד לזהות, להכיר ו'לאלף' את המפלצות, נבין מה מזין אותן וכיצד ניתן להתנהל איתן.

מרצה - ד"ר יעל שרון, מטפלת קוגנטיבית התנהגותית באמנויות, מדריכה מוסמכת באיט"ה וביה"ת, מנהלת תכנית CBT-ARTS מטעם מכללת פסגות, מפתחת משחקים וחומרי לימוד, מנהלת ושותפה במרכז לוויסות רגשי.
***

17:45-18:00 הפסקה וכיבוד קל
***

18:00-18:45 "פרויקט מפלצתי" - מחלום למציאות: ילדים יוצרים, חולמים ומאמינים ביכולותיהם, בעזרתן של מפלצות פרי דמיונם

תיאור מקרה מרתק, על הובלת שינוי, שיתוף פעולה ויצירה, שהגיע מחצר בית הספר ועד המוזיאון לאומנות בבת-ים: היה לנו רעיון - לשלב מפלצות במסגרת למידה בשעורי שפה. הרעיון הקטן התגלגל וקיבל חיים משל עצמו, והפך לאירוע גדול של למידה ברמה כלל בית ספרית, קהילתית, ולבסוף - ארצית. ילדים דמיינו, כתבו וציירו מפלצות, מאיירים מכל הארץ פירשו וציירו אף הם. היצירות הססגוניות הוצגו במוזיאון לאומנות בבת-ים. ההתלהבות גררה שיתופי פעולה בין ילדים, מורים, הורים ומאיירים, כמו גם גורמים חינוכיים וקהילתיים. בהרצאה נספר, נפרט, נחלוק, נחווה ונשתף.

מרצים –
אביטל בן דרור - מורה ורכזת שפה בבית הספר היסודי בן-גוריון בבת-ים.
אורי שור - מורה ומחנך כיתה ד' בבית הספר היסודי בן-גוריון בבת-ים.
שניהם בוגרים תכנית חותם הפועלת לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך בפריפריה

דמי ההשתתפות בכנס:

מחיר הנחה בהרשמה מוקדמת (עד 29.9.17) 195 ש"ח
מחיר ההשתתפות בכנס (לנרשמים אחרי ה - 1.10.17) 235 ש"ח

למידע נוסף, ולהרשמה טלפונית התקשרו:

אמציה 052-8087052 Amazia@netvision.net.il
אפרת 050-7504210 Ephrat@family-care.co.il

תגיות: