לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
10
ספטמבר

כנס חדש מבית אמציה SPD: גישות ומודלים לטיפול ולאיזון

10/9/2017 | פורסם על ידי אמציה כהן

וויסות חושי - חידושים בהבנה וביישום
בית השחמט, רח' טגור 26, רמת אביב
יום א' 10-9-17, יט' באלול התשע"ז
מנחה – לימור רייז



13:00-14:00 התכנסות, הרשמה וכיבוד קל

14:00-14:15 ברכות והקדמה - מנחת הכנס, לימור רייז

14:15-15:00 מודל המוח ההוליסטי לטיפול בוויסות החושי - גישה רב מערכתית ליצירת שינוי ברמת עיבוד הקלט התחושתי

חשיבות הוויסות החושי בכך שהוא יוצר איזון פנימי ורוגע, ומפנה את היחיד לתפקודי היומיום וללמידה. מודל המוח ההוליסטי, שפיתחה ד"ר אורה זגריזק, מקנה כלים יישומיים, רב-תחומיים וממוקדים להגיע לשינוי בפרשנות לגירוי, כבר בשלב הראשוני של עיבוד המידע. בהרצאה יוצגו עיקרי המודל, ויובאו דוגמאות להמחשת הפן היישומי של העבודה עמו.

מרצה – ד"ר אורה זגריזק, מרפאה בעיסוק, מאמנת אישית, טריינר ב - NLP ובדמיון מודרך, רפלקסולוגית מוסמכת, מומחית בארומתרפיה, בקינסיולוגיה ובשיטת פלדנקרייז. מחברת הספרים - אני יכול ללמוד, וגם - נפלאות המוח ההוליסטי (שיראה אור בקרוב בהוצאת אמציה).

***

15:00-15:45 ילדי החושים - דרכים לסייע לילדים להיות שותפים בהתמודדותם עם קשיים בעיבוד חושי ובוויסות רגשי

בהרצאה נעסוק בהבנה תיאורטית ויישומית-קלינית של קשיים בעיבוד ובוויסות (SPD), תוך התייחסות להיבטים השונים, החושים והרגשיים של הלקות. דרך תיאורי מקרים נראה כיצד האבחנה מקלה על ההתמודדות בבית ובמסגרות, וכיצד ניתן בעזרתה לרתום את ילדי החושים לשותפות ולקבלת אחריות בהתמודדות היומיומית שלהם.

מרצה – לימור רייז, פסיכולוגית התפתחותית וחינוכית מומחית, מומחית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, בעלת קליניקה ברעננה.

***

15:45-16:15 הפסקה וכיבוד קל

***

16:15-17:00 SMD - בין קהות חושים לסערת חושים - אספקטים רגשיים לקושי בוויסות חושי, וגישת דינאמיקה-הרמוניה לאימון ילדים בוויסות חושי

מה קורה לילד המצוי בחוסר שקט פסיכומוטורי, והחושים מציפים אותו? מה קורה כאשר התנהגותו של האחר מפריעה ומסיחה? בהרצאה נתמקד באספקטים רגשיים והתנהגותיים לקושי בוויסות החושי, נלמד על מיומנויות ויסות בכלל, ווויסות חושי בפרט, ונציג בפניכם את גישת דינאמיקה-הרמוניה לאימון ילדים עם קושי בוויסות חושי, שפיתחה המרצה.

מרצה – דפנה ורם (סנדלר), תרפיסטית במוסיקה, בוגרת אוניב' בר-אילן ומומחית לאימון ילדים בוויסות חושי. בעלת BA במוסיקולוגיה ופסיכולוגיה, ו - MHA במנהל מערכות בריאות מאוניב' ת"א. בוגרת קורס הדרכת הורים במכון אדלר, וקורס פסיכיאטריה של הילד והמתבגר באוניב' ת"א. רכזת מרכז מנו לטיפול באומנויות בבי"ס בן-צבי ברחובות. מחברת הספר האפצ'י הגדול של אבא של אורי - אימון לילדים בוויסות חושי, בהוצאת אמציה.

***

17:00-17:45 איך נעזור? מאבחונים ואבחנות - לסיוע הלכה למעשה, בדגש על שיפור הרווחה וההשתתפות

בשנים האחרונות הפכו המילים "ויסות חושי" מעין כינוי ברירת מחדל למצוקות שאינן ברורות לזולת, גם בקרב אנשי מקצוע. בהרצאה נדבר על אופק טיפולי אחר, מתוך ההתייחסות למצוקה עצמה - בדגש על שיפור הרווחה - בעזרת מודל PIVOT שפיתחה המרצה, ועל האפשרות לראייה חיובית והומאנית של מצבי מצוקה, המאפשרת התערבויות פשוטות לשיפור רווחה והשתתפות של אנשים בכל מצב ובכל גיל, ללא תלות באבחונים ובאבחנות למיניהם.

מרצה - שרון שני גונן, מרפאה בעיסוק ופסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית,
מנכ"לית חברת PIVOT - המציעה מערכת הכוללת כלי עבודה מעשיים למטפלים ולמחנכים, וכן עיצוב סביבת מחייה תומכת רווחה והשתתפות - עבור אנשים במצבי פגיעות.

***

17:45-18:00 הפסקה וכיבוד קל

***

18:00-18:45 גישת מרחב התחושות וגישת משחקי האדמה, גישות חדשות וחדשניות המציעות כלים טיפוליים התפתחותיים, עם דגש על ילדים עם SPD

בהרצאה יודגם כיצד מרחב התחושות מאפשר לילדים ליצור מעגלי התנסות הולכים ומתרחבים, מעגלים גוף נפשיים, חשיבתיים, רגשיים ודמיוניים, שמפתחים את הפרופיל החושי שלהם ועוזרים להם בהתמודדות עם קושי חושי. דגש על גישת משחקי האדמה כאפיק ביטוי רבגוני המאפשר עבודה טיפולית וחינוכית: הקשר בין חישת פנים לחישת חוץ, חוויה משותפת, מרחב תומך, ויצירה מאדמה כמנוף לטיפול פרטני, דיאדי וקבוצתי.

מרצה – איתן שקד, איש חינוך, טבע וסביבה, דרמה תרפיסט MA ומטפל רגשי בטבע, עובד בגני המכון להתפתחות הילד של המרכז הרפואי 'זיו' בצפת, וכן במרכז הטיפולי 'משאבים' בקריית שמונה. מחבר הספר משחקי האדמה, בהוצאת אמציה.

מספר המשתתפים מוגבל. הירשמו בזמן והבטיחו את מקומכם בכנס.

דמי ההשתתפות בכנס:

מחיר הנחה בהרשמה מוקדמת (עד 18.8.17) 195 ש"ח
מחיר ההשתתפות בכנס (לנרשמים אחרי ה - 20.8.17) 235 ש"ח

למידע נוסף, ולהרשמה התקשרו:

אמציה 052-8087052 Amazia@netvision.net.il
אפרת 050-7504210 Ephrat@family-care.co.il

תגיות: