לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
20
יולי

טיפול זוגי בעקבות מצוקה פוסט-טראומטית

20/7/2017 | פורסם על ידי סביונה קרמר

רון נסים
20 ביולי 2017, 9:00 עד 15:00 במכון ברקאי

בשנים האחרונות מצטברות עדויות מחקריות וקליניות כי ניתן לטפל בהפרעה הפוסט-טראומטית במסגרת טיפול זוגי, וכך הזוגיות עשויה להפוך משאב להחלמה. הטיפול הזוגי יכול לתת מענה פסיכו-חינוכי, להתייחס לתפקוד הזוגי, לטפל בסימפטומים ההמנעותיים, בקהות הרגשית, בתפיסות ובמחשבות המושפעות מהמצוקה הפוסט טראומטית, ולשפר את האפקט החיובי והביטחון בקשר הזוגי. כמו כן נמצא כי לטיפולים הזוגיים יכולת להקל על תחושות המצוקה, הדיכאון והפוסט-טראומה בקרב בת/בן-הזוג. בנוסף, כאשר מדובר בפוסט-טראומה מורכבת, על רקע פגיעות מיניות בילדות, נמצא כי הטיפול הזוגי טומן בחובו הזדמנות להתייחסות לדפוסי קשר טראומטיים הנכנסים ומשפיעים על הזוגיות וכן לשיקום תהליך העדות. בתהליך זה הנפגע/ת זוכה באפשרות לדעת את מה שלא ניתן היה לידיעה במהלך הפגיעה ובמשך שנים רבות לאחריה.

מסגרות החשיבה הקליניות הזוגיות השונות שיסקרו בסדנה (קוגניטיבית-התנהגותית, ממוקדת-רגש, נרטיבית, התייחסותית) מסמנות מרחב ייחודי במסגרתו ניתן לא רק לטפל בקשיים בתחום הזוגי-אינטימי, אלא גם לאפשר תהליך שיתמוך בהחלמה מטראומה.

מר רון נסים - פסיכולוג קליני ומטפל זוגי ומשפחתי מוסמך. מרכז את תחום הטיפול הזוגי והמשפחתי במרכז לטם לטיפול בטראומה מינית ומרצה במכון ברקאי לטיפול זוגי ומשפחתי בת"א. חבר צוות בקליניקה לטיפול זוגי במצוקה פוסט טראומטית ודוקטורנט בחוג לפסיכולוגיה, בר-אילן.

מחיר הסדנה: 320ש"ח (כולל מע"מ)

תגיות: