לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
21
מאי

יום עיון:"סיומי טיפול בפסיכותרפיה פסיכואנליטית בילדים ובנוער

21/5/2017 | פורסם על ידי אורית ברקת

האגודה לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, חטיבת הילדים והנער , מזמינה אתכם ליום עיום שלישי ואחרון השנה.

"סיומי טיפול בפסיכותרפיה פסיכואנליטית בילדים ובנוער"

21.5.2017 ,יום א' בין השעות 08:30-14:00
במכון מופ"ת , שושנה פרסיץ 15 ת"א

תוכנית :

08:30-09:00 -התכנסות
09:00-09:15- דברי פתיחה
09:15-10:30- הרצאה: ד"ר רוני סולן-"להפרד בשלום"
10:30-11:00-הפסקה
11:00-12:00- הרצאה: גב' אילנה לאור-"סוף טפול במחשבה תחילה"-משא ומתן מודע ולא
מודע בין מטפל למטופל על מועד סיום הטפול ומטרותיו, מבט
התייחסותי.
12:00-12:30-הפסקת צהריים
12:30-14:00-הצגת מקרה-מר עודד מאיו-"מה, אתה רוצה שנרגיש שנפרדים?"

מתדיינת- גב' מונה זופניק
מתדיין-מר מקסים בן אמו
שאלות מהקהל, דיון וסיכום

תקציר ההרצאות:

יו"ר יום העיון:גב' ישראלה צורף-פסיכולוגית קלינית. עובדת בקליניקה פרטית בראשל״צ ובמרפאה לבריאות הנפש באשדוד. מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. לומדת בתכנית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת תל אביב.

להפרד בשלום-ד"ר רוני סולן

המטופל, ילד או מבוגר בא למפגש עם מטפל במרחב ייחודי להם שהוא חדר הטיפולים של המטפל. השניים, שהם נפרדים ושונים זה מזה וגם זרים זה לזה בתחילת הטיפול, מתקשרים "יחד" לתהליך טיפולי, שהוא מסע משותף לנבכי נפשו של המטופל. הקשר ביניהם מתבסס על חיזוק העצמי האמיתי, היכולת להתקשר יחד ואחר כך להיפרד בשלום. רגעי הפרידה מהמטפל/מהמטופל ומהטיפול הם מעבר מהתקשרות אינטימית לנפרדות של כל אחד לדרכו,המהדהדת אצל שניהם מכלול של פרידות ארכאיות מהעבר, חלקן קשות וחלקן מיטיבות. נרטיבים אלה הם חלק חשוב בתהליך הטיפולי ואל לנו להשאירם מחוץ לחדר הטיפולים.
האדם, מאז לידתו מונע ע"י תהליכי הישרדות מולדים שאחד החשובים ביניהם הוא חיסון/אימונולוגי רגשי-נרקיסיסטי של תחושת העצמי האמיתי כמוכר ושל אוצרות העצמי המוכרים (כמו חוויות התקשרות ה"יחד" עם האובייקט ודמויות האובייקטים). במקביל מתעוררת דחיה של כל תחושה זרה למוכרות זו. ניתן להשוות מערכת חיסונית רגשית זו למערכת האימונולוגית הביולוגית.
אז מדוע הפרידה בדרך כלל קשה על כולנו? כל פגיעה באוצרות נפש אלו, כמו אכזבה, מפגש באחרות של השותף,רצונו להיפרד מה"יחד" או אובדן שליטה על הנפרד המתרחק, נחווה כהיפגעות נרקיסיסטית.
לכן, חשוב לקראת כל פרידה, בסיום שעה, לקראת חופשה או סיום טיפול, להכין את המטופל לקראתה עוד בשעה הטיפולית. כל זאת כדי שעד סיום הטיפול, יוכלו מטפל ומטופל להדהד, להתוודע ולעבד רגשית אסוציאציות על פרידות מהעבר ולזהות את המקורות ואת שחזורם בהווה; להתכונן יחד לקראת הפרידה תוך גילוי אפשרויות לשמירה ולחיסון הנפרדות של כל אחד מהם וה"יחד" שלהם.זו פרידה המלווה בטכסים קבועים כמו ציון שעת הפרידה, ומילות פרידה כמו להתראות וביי ביי המעוררים תחושת שליטה בפרידה. דיבור על משמעות הפרידה ומה יהיה לאחריה, על מה כל אחד שומר בחובו (חיסון רגשי-נרקיסיסטי) מהטיפול, מהנפרדות של כל אחד ומהפרידה. באופן זה, כל אחד נפרד מזולתו, בתדלוק, באהבה ובברכת הדרך להנאה בכל אשר ילך, המאפשרים חיסון אוצרות הנפש של כל אחד, כמו שמירה על הדהודי העבר ותחושת ה"יחד" הטיפולי המוכר - ופרידה בשלום.

ד"ר רוני סולן-פסיכואנליטיקאית, פסיכולוגית קלינית ופסיכותרפיסטית לילדים, מתבגרים, בוגרים ולזוגות. מרצה מזה שנים רבות במוסדות ציבוריים שונים. מחברת הספר 'חידת הילדות'
(2007) בהוצאת מודן, ואת הספר The Enigma of Childhood (2015) בהוצאת קרנק. את הספר 'להיפרד בשלום' כתבה יחד עם שולה מודן (2017) בהוצאת מודן.
כתובת אתר הספר באנגלית: www.ronniesolan.com
כתובת האתר בעברית: http://ronniesolan.com/heb

אילנה לאור-"סוף טפול במחשבה תחילה"-משא ומתן מודע ולא מודע בין מטפל למטופל על מועד סיום הטפול ומטרותיו, מבט התייחסותי

נער מתבגר כבן 17 מציג מצוקה מחד והזמנה לטפול בן 3-4 פגישות מאידך, כיצד אנו מתקדמים אתו? האם קביעתו את משך הטפול ומטרותיו צריכה להלקח בחשבון על ידינו וכיצד. דילמות אלו תוצגנה באמצעות טפול בנער שמגיע לטפול לאחר מות אחיו ובפיו בקשה מפורשת לגבי מטרות הטפול ומשכו. אראה כיצד בקשותיו נלקחות בחשבון מתוך הבנתן הדינמית וכיצד הן משפיעות על אופיו של הטיפול במשא ומתן מודע ולא מודע שמתנהל בינינו לארך כל הטפול ותורם לו. בהרצאה אראה כיצד החשיבה ההתייסותית עליה אני מתבססת תורמת לי להבנת המטופל וכיצד מאפשרת לי ליצור את המשא ומתן(מונח מרכזי לחשיבה ההתיחסותית) , המסיע לי להתמודד עם צרכיו ומשאלותיו של המטופל כפי שהתפתחו לארך הטיפול.

אילנה לאור-פסיכולוגית קלינית מדריכה ואנליטיקאית קבוצתית. בסיום עבודת הדוקטורט על התפתחות המטפל במהלך טיפול. מורה ומדריכה במסלול ההתיחסותי ובלימודי הלבה של התכנית לפסיכותרפיה אוניברסיטת תל אביב. יוזמת ומקימת "חברותא" במסגרת המסלול ההתייחסותי באוניברסיטת תל אביב. עובדת בקליניקה פרטית בתל אביב.

עודד מאיו-"מה, אתה רוצה שנרגיש שנפרדים?"
תיאור טיפול בילד בן 9 אשר לאורך הטיפול התמודד עם הקושי לשאת נפרדות ועם חרדות כיליון ונטישה, בין היתר, על רקע של חסכים מציאותיים ראשוניים. התמודדותו עם נושאים אלה באה לידי ביטוי ביתר שאת אל מול הסופים והפרידות ה-'קטנים' וה-'גדולים' בטיפול.
עודד מאיו-פסיכולוג קליני, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, מטפל ב"מכון שלם" ובקליניקה פרטית.

מונה זופניק- פסיכולוגית קלינית בכירה ומדריכה. חברה בחטיבת הילדים והנוער של האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית. מדריכה בתכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל-אביב על טיפול בילדים ובמבוגרים. מרצה במספר מרפאות על טיפול בילדיו ובמתבגרים ועל טיפול קבוצתי בילדים. בעבר, מרצה, מדריכה ומנחה כארבע עשרה שנה בתכנית להנחיית קבוצות באוניברסיטת בר-אילן. עורכת בספר מיניות ואהבה: כתבים של זיגמונד פרויד, הוצאת עם עובד, 2001. קנדידטית שנה רביעית לדוקטורט בתכנית לפסיכואנליזה ופרשנות באוניברסיטת בר-אילן. קליניקה פרטית בגבעתיים.

מקסים בן אמו-פסיכולוג קליני. מטפל, מדריך, מרצה בפסיכותרפיה של ההורות. חבר במכון הפסיכואנליטי של תל-אביב.

רישום :
מחיר רגיל - 190 ש"ח סטודנט /מתמחה / חבר אגודה - 160 ש"ח

ליצירת קשר :
נא לפנות לאורית ברקת
מנהלת המשרד
האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ת.ד. 6066 הרצליה 46159
טלפקס: 09-9587717,כתובת מייל :iapp@bezeqint.net
כתובת האתר: iapp.org.il