לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
23
מרץ

ד"ר אבי באומן ומר דוד בנאי: "מה מרפא בטיפול ?"

23/3/2017 | פורסם על ידי אורית ברקת

האגודה לפסיכותרפיה מזמינה אתכם להרצאה נוספת בסדרה המרתקת :
ערבי חמישי -"דיאלוג בין גישות פסיכואנליטיות בנות זמננו "

שם ההרצאה : "מה מרפא בטיפול ?"
מרצים : ד"ר אבי באומן ומר דוד בנאי

ההרצאה תתקיים בין השעות 20.15-22.00 (התכנסות 19.45)
במרכז הכנסים "ישראל יפה בפארק" שד' רוקח 80 פארק הירקון, ת"א
חניה בתשלום בחניון "ישראל יפה/גולפיטק


דוד בנאי:הפרקטיקה של הפסיכותרפיה הפסיכואנליטית נעשתה עם שנות קיומה מורכבת, מסועפת ועשירה בהצעות לכלים, תהליכים וגורמים מרפאים. בספרות מתוארים תהליכים שונים מגוונים המדגמים שינוי מיטיב באישיות – שינוי באני העליון, במבנה האגו, בלכידות העצמי, ברוויה הנרקיסיסטית, בפיתוח מובחנות ועוד ועוד. עם זאת, ניתן לזהות מרכיבים משותפים המופיעים בכל פסיכותרפיה דינאמית או פסיכואנאליטית כמרכיבים הכרחיים להנחת מצע לכל שינוי אפשרי ותנאי להפעלת זרזי שינוי מובחנים יותר, חיוויים אפקטיביים, פירושים וכו'. מסגרת זו לא קלה לניסוח מילולי, לתיאור וללמידה. היא מאתגרת את כוח דמיונם של כל מטפלת ומטפל מתחילים ואת המדריכים המנסים ללוות אותם.
בהרצאה אנסה להמחיש את אופיו של המצע הפסיכואנליטי הטיפולי, לעמוד על האסוציאציות ביחס לחלימה, משחק ומדיטציה ולדון בקונפליקטים שכיחים בהעברת נגד ביחס אליו.
יכולתם של מטפלים לקיים מסגרת, המאפשרת התפתחות מצע שכזה, היא דרישת המינימום מכל תהליך פסיכו-תרפויטי דינאמי והתנאי האתי לאפשרותו.

דוד בנאי, פסיכולוג קליני ומדריך, קליניקה פרטית, מלמד בלימודי המשך בבר אילן ושותף ומרצה בבי"ס "דעת ללימודי התאוריה הפסיכואנליטית"

ד"ר אבי באומן: מה מרפא בטיפול? זו שאלת השאלות לגבי הטיפול האנליטי המעסיקה אותי מאז ומעולם. מה עושה את העבודה הטיפולית לריפוי או להתפתחות, ולהתחברות לתהליך האינדיבידואציה הבלתי פוסק במשך כל חיינו. גורמים קורטיביים שונים קיבלו אצלי העמקה והשקעה בהתאם גם לשלבים בהתפתחות המקצועית שלי. מתוך כל אלה ארצה להתמקד ולהמחיש עד כמה חזק כוחו של המפגש הדיאלוגי כבסיס ליצירת מיכל אלכימי שאיתו ובתוכו מתרחש התהליך בנפשות פנימה ,במערכת היחסים הטיפולית וביחסי הגומלין בין השניים. הגורם השני שברצוני לשתף, עד כמה עצום הוא כוחו המרפא של הלא מודע על רבדיו השונים.
הרצאתי תתבסס על דוגמאות מאנליזות של מטופלים.

ד"ר אבי באומן, פסיכולוג קליני בכיר ואנליטיקאי,מדריך ויו"ר המכון האנליטי היונגיאני.

עלות השתתפות : מחיר רגיל -100 ש"ח , סטודנט /מתמחה /גמלאי - 80
חבר אגודה - 70 ש"ח

הרישום בעיצומו ,מצפים לראותכם ,

ליצירת קשר :
נא לפנות לאורית ברקת
מנהלת המשרד
האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ת.ד. 6066 הרצליה 46159
טלפקס: 09-9587717,כתובת מייל :iapp@bezeqint.net
כתובת האתר: iapp.org.il