לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
על אינטרנט, פנטזיה ומציאות

על אינטרנט, פנטזיה ומציאות

שפיות זמנית | 11/3/2013 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בדרך כלל, קשה למצוא תחום שיש לפסיכולוגים מעט מה להגיד עליו; בכל תופעה אפשר להביט מפרספקטיבה פסיכולוגית. לעומת זאת, כשמודבר בפרופסיה שלהם, פסיכולוגיות ופסיכולוגים רבים לא מגלים פתיחות רבה לחידושים והמצאות ובדרך כלל נרתעים מתקשורת עם מטופלים באמצעות האינטרנט. בין אם זהו עניין דורי, ובין אם עקרוני, נראה שלא פעם פסיכולוגים מתעקשים לייצר את האינטראקציה בתוך גבולות החדר, וחשדנים כלפי צורות אחרות של תקשורת.
אך האינטרנט כבר כל כך מושרש בתוך ההוויה האנושית במערב, כך שלרבים קשה לחשוב על קיום בלעדיו. המקרה של השוטר ג'ילברטו ואיה, עליו דווח ב"ניו יורק טיימס" (תרגום שהופיע ב"הארץ" אפשר למצוא כאן), מפגיש את האינטרנט ואת עולם הפנטזיה ומזמן מחשבות אודות הפוטנציאל, ההשפעה והסכנה של המפגש הזה עם המציאות. שווה לקרוא ולחשוב על האופנים בהם האינטרנט מעצב את הפנטזיות ומנגיש אותן לאחרים.

" ג’וזף דמרקו, מומחה לדיני אינטרנט ובעברו ראש יחידת פשעי הרשת במשרד התובע הכללי של מנהטן, אומר כי בנוסף להאשמות הקשות נגד ואיה, המשפט 'שופך אור על הפינות האפלות' שבאינטרנט, שבהן 'יש ביטוי למגוון רחב של פעילויות והתנהגויות לא חוקיות ולא מוסריות, שהציבור בקושי מודע לקיומן'.
לדבריו, האינטרנט מאפשר הן לבני אדם בעלי תחומי עניין לא מזיקים כמו איסוף בולים הן לבעלי תחביבים מזוויעים כקניבליזם לחלוק את העדפותיהם זה עם זה ועם אחרים בפורומים שונים. 'מי שהתעניין בקניבליזם לפני 30 שנים היה מתקשה למצוא בעלי תחומי עניין דומים בעולם האמיתי', אומר דמרקו, 'באינטרנט, לעומת זאת, אין זו משימה קשה למצוא אנשים כאלה, וכאשר מתהוות קהילות שבהן אנשים משתתפים ומעודדים זה את זה, לא ירחק היום שבו אנשים שלא היו מעזים להגשים את הפנטזיות שלהם, יחצו את הגבול מעולם הדמיון למעשה'."


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אינטרנט, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, אלימות
רונית סיסו
רונית סיסו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
חנה יוסופוב
חנה יוסופוב
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
ד"ר נאווה צביאלי (רפופורט)
ד"ר נאווה צביאלי (רפופורט)
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר דוד זוהר
ד"ר דוד זוהר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אילת אמיר ברון
אילת אמיר ברון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
טלי וולף
טלי וולף
עובדת סוציאלית
פרדס חנה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.