לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הורות בטעם מרשמלו  - חוברת סדנאות להורי ילדי הגנים (פוסט אורח)

הורות בטעם מרשמלו - חוברת סדנאות להורי ילדי הגנים (פוסט אורח)

שפיות זמנית | 17/3/2016 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

פוסט אורח מאת אורית אלפי וצוות שפ"ח באר-שבע
"אל תאכלו את המרשמלו" מזהיר חואכים דה-פוסאדה (Joachim de Posada) בהרצאת TED פופלארית שלו. אזהרה זו מתייחסת לסדרת ניסויי המרשמלו המפורסמים שערך פרופ' וולטר מישל מסוף שנות השישים. בניסויים אלה מתבקשים ילדים צעירים בני ארבע, חמש ושש לדחות את הסיפוק המיידי של מרשמלו אחד, לטובת שלושה מרשמלו שיינתנו להם אם יצליחו להתאפק עשר דקות או יותר. התהודה הרבה שלה הם זכו נזקפת לזכות יכולת הניבוי המפתיעה שלהם לטווח ארוך. מסתבר שילדים שצלחו את מבחן המרשמלו הגיעו להישגים טובים יותר, פיתוח יחסים יציבים יותר ואפילו למדדים בריאותיים טובים יותר.
אך מה הם הפרקטיקות ההוריות הקשורות לגידול ילדים בעלי יכולת טובה של ויסות דחפים, תכנון ויכולת דחיית סיפוקים? לשאלה זו נדרשנו בשירות הפסיכולוגי חינוכי בבאר שבע כאשר השתלבנו בפרויקט עירוני רחב היקף של בית ספר להורים.
באופן רחב אימצנו את ההשקפה הרואה את סגנון ההורות המשלב היענות לצרכי הילד באוטונומיה, קשר ושייכות  ולצד זאת מציב בפני ילדים  דרישות וסטנדרטים גבוהים.  לראייה זו תימוכין רבים הן ברמה התיאורטית והן ברמה המחקרית.
החוברת המוצגת כאן מבוססת על רתימה של כוחות משותפים בשפ"ח ליצירתן של סדנאות שונות להורים, שכל אחת מהן בדרכה, מאירה היבט מסוים של ההורות. בחוברת נושאים כמו הצבת גבולות, פיתוח ביטחון עצמי, כישורים חברתיים, בשלות לכיתה א', וויסות רגשי, התמודדות עם תוקפנות, קנאת אחים והתמודדות עם פחדים.
זו איננה חוברת אקדמית אלא חוברת הדרכה שבה מוצעות פעילויות שכל אחת מהן מיועדת למפגש של שעה עד שעה וחצי עם ההורים. עד היום מאות הורים מרוצים השתתפו בפעילות  וגם לנו - צוות השירות הפסיכולוגי זוהי הזדמנות נעימה לפגוש מגוון רחב של הורים וללוות אותם בצמתים משמעותיים ומאתגרים של ההורות.
אנו מזמינים פסיכולוגים חינוכיים נוספים לעשות שימוש בסדנאות המוצעות בחוברת בעבודתם עם הורים.
אני רוצה להודות לכל הפסיכולוגים בשירות הפסיכולוגי באר שבע שתרמו להוצאת החוברת: לד"ר ליטל שחר-שפירא, ליעל אברהם, לאורנה נוימן, לד"ר סבטלנה פרוקשב, לאפרת ביטון, לשירלי ויטמן, לגל תמים - סיקולר, לבועז כפרי שריכז את הפרויקט ולרבקה גולדברג אחראית בית ספר להורים בעירית באר שבע. לרונית מאירוביץ' רכזת הגיל הרך על קידום המקצועיות בנושא. לד"ר חפצי זוהר מחזיקת תיק הרווחה והחינוך, ולזהבה הראל ראשת מינהל החינוך על תמיכתן בפרויקט.
להורדת החוברת לחצו כאן.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכולוגיה חינוכית, הורות
מור ויימן גרובר
מור ויימן גרובר
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז, טיפול מרחוק דרך האינטרנט
עמרי יהלום
עמרי יהלום
פסיכולוג
שפלה, תל אביב והסביבה, מודיעין והסביבה
ד"ר גזית וקס
ד"ר גזית וקס
פסיכולוגית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
שלי צרפתי
שלי צרפתי
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה
איתי סבח
איתי סבח
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
תמר פלג שקד
תמר פלג שקד
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אורית אלפיאורית אלפי31/3/2016

גם הפירגון מוערך. תודה שימי (שגם שומר על עקביות בפירגון) ותודה למפרגנים בדרכים אחרות. יכולה להגיד בשמח ובשם השותפים הנוספים לכתיבה שהמחשבה שיש פסיכולוגים נוספים בארץ שיעשו שימוש בחומרים היא מחשבה משמחת שנותנת תוקף ומשמות לעשייה בשפ"ח

שימי גלעדשימי גלעד20/3/2016

תודה רבה!. כרגיל, אורית אלפי משתפת בנדיבות לב את החומרים הכל כך מקצועיים, איכותיים ומדויקים שלה (ושל עמיתיה). כל הכבוד, ישר כוח ותודה!