לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
"הסודיות והדיסקרטיות של טיפול נפשי הם ביסוד הטיפול"

"הסודיות והדיסקרטיות של טיפול נפשי הם ביסוד הטיפול"

שפיות זמנית | 9/5/2014 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

חובת שמירת הסודיות של טיפול נפשי קיבלה לאחרונה משנה תוקף בהחלטה של שופט בג"ץ יצחק עמית. במקרה בו שני צעירים נאשמים באונס, וסניגוריהם ביקשו לקבל את רשומות הטיפולים הנפשיים של המתלוננת פסק עמית:

"יש לבחון את כנות הבקשה לחשיפת החומר, שמא מדובר בצעד טקטי בלבד או בבקשה המעוגנת בסטריאוטיפים ובדעות קדומות. הסודיות והדיסקרטיות של טיפול נפשי הם ביסוד הטיפול. חשיפה של סוד שיח מתלוננת-מטפל, עלולה לפגוע באינטרס החברתי החשוב של עידוד מתלוננת על עבירות מין ושל שיקום הקורבן"

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: שירותים פסיכולוגיים, אתיקה, ממסד וחוק
אוריאל רוס
אוריאל רוס
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת הגולן, טבריה והסביבה
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה
דורון ברסלבסקי
דורון ברסלבסקי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
תמר גליק
תמר גליק
פסיכולוגית
שרון ושומרון
אביחיל צוריאל
אביחיל צוריאל
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
יותם קומן
יותם קומן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

דר איריס גולומב-הלמןד"ר איריס גולומב-הלמן14/5/2014

חשוב מאוד. פסיקה חשובה ועם שכל ישר.
קל 'לאיים' על אנשים שיחשפו משהו מעברם, ולהפחיד מתלוננות, ואנשים בכלל. ובכך גם לשמוט את הקרקע מעל הביטחון שאנו בונים בחדר. פסיקה חשובה ומהותית. תודה למרכז נגה לנפגעי עבירה שעומד על המשמר ותומך.

צביאל רופאצביאל רופא11/5/2014

אליה וקוץ בה. בדיוק בשם אותה שמירת סודיות וחיסיון, משרד הבריאות "הנאור" שלנו, למשל מסרב הצבת מצלמות בחללי בתי החולים. זאת, גם אם הגישה לצילומים תהיה בידיים בטוחות ושומרות סוד. בהתאם, בשם החיסיון הזה, הפשיעה מתמידה בבתי חולים פסיכיאטרים. השערוריות החמורות נחשפות בתקשורת בכל פעם בבית חולים אחר. מעין "כיסאות מוזיקליים" זוועתיים שהם למעשה רק קצה קציהו של האייסברג. כן רבותיי, צריך לשמור על הסודיות של החולים האומללים, ויחד עם זאת פי כמה וכמה יותר חשוב לשמור היטב על זהותם של המתעללים בחשיכה הבלתי נראית. ומי שיבוא ויטען שרוב אנשי המקצוע, מגדול ועד קטון, הם אנשים טובים ומסורים שמעולם לא הפילו שערה מראשם של המאושפזים, רק אזכיר לו שבית חולים פסיכיאטרי הוא מקום קטן פיזית. כולם שם יודעים מצוין מה קורה השכם והערב בחללים הספורים. אבל, מי הוא איש המקצוע הטוב והישר שיהין לדווח למשטרה כאשר שם "בחשיכה" ייעשו מעשי חלם שלא לדבר על מעשי סדום ועמורה? ולמי שעדיין לא הבין את הפואנטה: כל הצוות שיודע, גם יודע אלו פלילים מתרחשים שם בחדרי חדרים. יודעים - אבל לא מתלוננים רשמית במשטרה - ואז אוטומטית "כל העובדים הטובים שללעולם לא מזיקים, מיד נופלים לקטגוריה של "משתפי פעולה בשתיקה". אז למי שלא יודע, אף זו עצמה מהווה עבירה פלילית, בדיוק על פי חוקי אותה מדינה שמאפשרת התעללויות ויחס מבזה בבתי חולים פסיכיאטרים. יתירה מכך, המדינה עצמה (משרד הבריאות) סוחט באיומים כל איש צוות שיעיז להתלונן כפי שחובתו על פי חוקי אותה מדינה עצמה. כי אותו איש מקצוע מצפוני ואמיץ - ימצא עצמו מיד, חסר תעסוקה בכל מוסדות הבריאות בארץ. ככה יעשה לאיש שיחשוף התעללות של חזקים בהכי חלשים. אתם הבנתם את זה?


אילת וידר כהןאילת וידר כהן10/5/2014

פסיקה חשובה. זו דרך נוספת של התוקפים לחדור למרחב האישי של הקורבן, בחסות החוק, טוב שהשופט הגן עליה