לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
הקולנוע מטפל בנו / רות נצרהקולנוע מטפל בנו / רות נצר

הקולנוע מטפל בנו / רות נצר

ספרים | 14/3/2013 | 11,455

ספרה של רות נצר בוחן את ההיבטים הבסיסיים והארכיטיפיים אשר מרכיבים יחסי מטפל-מטופל מתוך נקודת המבט של הסימבוליקה היונגיאנית, בהקשר מיתי. יחסי העברה והעברת נגד נבחנים... המשך

 
הקולנוע מטפל בנו / רות נצר 
 
רות נצר
הקולנוע מטפל בנו
יחסי מטפל מטופל בסרטים
 
רסלינג
 
 
 
 
ספרה של רות נצר בוחן את ההיבטים הבסיסיים והארכיטיפיים אשר מרכיבים יחסי מטפל-מטופל מתוך נקודת המבט של הסימבוליקה היונגיאנית, בהקשר מיתי. יחסי העברה והעברת נגד נבחנים בהיבטים החיוביים, לצד סכנות הטמונות בהם, בכוח המרפא והגאולה שבהם, לצד כוח ההרס והניצול. מערכת יחסים ייחודית זו, אשר הנה היררכית והדדית כאחת, כוללת את פצעיהם וצלליהם של המטפל והמטופל, והיא מאפשרת תהליכי שינוי בשירות האינדיווידואציה – כל אלה נבחנים בייצוגם בקולנוע.

הקולנוע, כבר מראשיתו, "אוהב" את השיגעון; הוא נוטה לתאר מערכות יחסים קיצוניות, לשבור את גבולות הטיפול המקובלים ואף לתאר לעתים את המטפל כבעייתי, לעתים כבעייתי ביותר וחולה. כנגד זאת הקולנוע מבטא את הפנטזיה לקשר אינטימי בין מטפל-מטופל, קשר עמוק וקרוב, כמו יחסי אהבה מלאים, שאינו אפשרי במסגרת הטיפול הנפשי. במובן הזה, הקולנוע שעוסק ביחסי מטפל-מטופל הוא כמו חלום קולקטיבי של יוצרי הסרט, הצופים, והמטפלים.


"בגישתה לנושא ובכתיבתה ניכרת הסכין האנליטית של רות נצר, אשר בוחנת את הקולנוע כסוכן טיפולי מהיבטיו השונים, ברמות המודעות והלא-מודעות, מתוך ראיה אינטגרטיבית עמוקה הניזונה מיכולותיה של רות כמדענית רב-תחומית. נראה שההתייחסות המרכזית בספר היא החיפוש והחיבור של הדברים לצרכים האנושיים, העמוקים, של האדם המערבי בן זמננו, ובמרכזו חיפוש העצמי האמיתי – האינדיווידואציה וקונפליקטים מרכזיים כמו אהבה והרס/מוות. כמו ספריה האיכותיים הקודמים, ספר זה הוא בעל עניין וערך רב לאנשי המקצוע, ולא פחות מכך לאוהב הקולנוע ולקורא המשכיל" (ד"ר אורי ירון – מכללת סמינר הקבוצים).
 
רות נצר היא פסיכולוגית קלינית, אנליטיקאית יונגיאנית ומדריכה בכירה, משוררת, אמנית וחוקרת ספרות. פרסמה ארבעה ספרי עיון, תשעה ספרי שירה וספר אוטוביוגרפי. מלמדת בבתי ספר לפסיכותרפיה יונגיאנית, במכללת סמינר הקיבוצים ובמכללת אורנים.
 
 
 
לפניכם פרקים מתוך הספר באדיבות המחברת וההוצאה לאור:
 
הקולנוע מטפל בנו / רות נצר 1המפגש הפוצע והמרפא בין הצופה לקולנוע
 
הקולנוע מטפל בנו / רות נצר 2קולנוע שגעון ואנטי-פסיכיאטריה
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכואנליזה, ספרים, תרבות ואמנות
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
נעה אושר מוליה
נעה אושר מוליה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
מיכל לוין
מיכל לוין
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה
ד"ר תום רן
ד"ר תום רן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ניבה רטנר
ניבה רטנר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
אירית כהן
אירית כהן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, כרמיאל והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.