לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
הורות במחשבה שניה / דרור אורןהורות במחשבה שניה / דרור אורן

הורות במחשבה שניה / דרור אורן

ספרים | 14/8/2015 | 13,906

ההורות היא אחת החוויות המשמעותיות ביותר שחווה האדם כבוגר ויחד עם זאת הורים רבים סובלים לא מעט מאשמה, אכזבה ורגשות שליליים אחרים במסגרת הורותם. בימינו הניסיון להיות הורים... המשך

הורות במחשבה שניה / דרור אורן 
 
דרור אורן
הורות במחשבה שניה
להיות הורה - רגשות, מחשבות, מעשים
 
פרדס
 
 
 
 
ההורות היא אחת החוויות המשמעותיות ביותר שחווה האדם כבוגר ויחד עם זאת הורים רבים סובלים לא מעט מאשמה, אכזבה ורגשות שליליים אחרים במסגרת הורותם. האם מדובר במצב קיומי בלתי נמנע? אלו תהליכים עשויים להקל ולהיטיב? כיצד ניתן להבין את החוויה ההורית ולשפר אותה? האם את/ה זקוק/ה לעזרה בהורות? באילו מצבים כדאי לפנות לעזרה? מה ההבדל בין הדרכת הורים, ייעוץ וטיפול? כיצד נבחר מטפל/ת ואת סוג העזרה הרגשית המתאימים עבורנו?
בימינו, הניסיון להיות הורים טובים נתקל במורכבויות שלא היו קיימות בעבר: הפחתת השפעתה של המשפחה המורחבת, מגוון אפשרויות הבחירה שעומדות לפני המבוגר בחייו כיום ובמקביל היחלשותה של נורמה ברורה של "נכון" ו"לא נכון", מקשים על מציאת דרך מספקת. הספר מבקש לסייע בהבנת הפסיכולוגיה של ההורות ולהאיר מהדרכים האפשריות כיום למימוש האבהות והאמהות.
"הורות במחשבה שנייה" מכוון להורה הסקרן והמתעניין, הרוצה לחשוב על עצמו ולהרהר ביחסיו עם משפחתו. הורות היא הוויה שניתן לשפר ולטפח. הספר ממשיג ידע וניסיון ממפגשים עם משפחות רבות ומועלות בו מחשבות והצעות להורה המתלבט.
הספר נועד גם למי שמסייעים להורים: אנשי טיפול, חינוך ובריאות. הוא כולל סיפורי הורות ודוגמאות להתמודדויות עם מצבי חיים מגוונים, לצד תיאור ופירוט של מגוון סוגי ההתערבות הטיפולית האפשריים עם הורים, והסבר על משמעות הבחירה בכל סוג התערבות. מתוארים שלבי התפתחות בהורות וסגנונות הורות ונידון היחס למטפל גם כמעין דמות הורית במרחב הטיפולי.
לבסוף מוצג מודל טיפולי ייחודי – 'טיפול פסיכודינמי בהורות', טיפול רגשי ממוקד שנועד להורה החווה מגוון רגשות לא קלים או קונפליקטואליים לאורך זמן כלפי ילדיו או כלפי עצמו.
 
ד"ר דרור אורן, פסיכולוג קליני, מומחה ומדריך בפסיכותרפיה ובאבחון וכן פסיכולוג חינוכי מומחה ומדריך. נהל את המכון לייעוץ ולטיפול רגשי באוניברסיטת חיפה. חבר ועד האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה. מלמד בבתי ספר לפסיכותרפיה, מדריך אנשי מקצוע, מטפל בגישה דינמית ואקזיסטנציאליסטית ופרסם מאמרים בנושא בכתבי עת בארץ ובעולם. את הגישות המוצגות בספר ואת מודל הטיפול הפסיכודינמי בהורות המתואר בו הוא מיישם בהוראה, בהדרכה ובטיפול בקליניקה.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחבר וההוצאה לאור:
 
הורות במחשבה שניה / דרור אורן 1פרק 1: הורות בעידן פוסט מודרני
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: הורות
יותם לביא
יותם לביא
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
הדר כהן סטורלזי
הדר כהן סטורלזי
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
ד״ר דליה שטרנברג
ד״ר דליה שטרנברג
חברה ביה"ת
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
גלי ברמן בר-און
גלי ברמן בר-און
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
חן זליג
חן זליג
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
עידו וינשטיין
עידו וינשטיין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

ד"ר דרור אורןד"ר דרור אורן10/4/2016

רכישת הספר. לשואלים היכן ניתן לרכוש את הספר: ניתן לרכוש את הספר בחנויות הספרים (החנויות הפרטיות, סטימצקי, צומת ספרים), דרך יריד פסיכולוגיה עברית או ישירות מהוצאת פרדס, טלפונית (04-8641939)
או דרך דף שלהם באתר http://www.pardes.co.il...asp?pID=1242