לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
שיקום והחלמה בבריאות הנפש: פרקטיקה, מדיניות, ומחקרשיקום והחלמה בבריאות הנפש: פרקטיקה, מדיניות, ומחקר

שיקום והחלמה בבריאות הנפש: פרקטיקה, מדיניות, ומחקר

ספרים | 17/3/2008 | 33,062

"שיקום והחלמה בבריאות הנפש" מיועד לכל אדם המתעניין ועוסק בשינוי, באנושיות ובשילוב של אנשים עם מגבלה בחברה. הספר מיועד למתמודדים עם מגבלה ותיוג פסיכיאטרי, למשפחותיהם,... המשך

שיקום והחלמה בבריאות הנפש - פרקטיקה מדיניות ומחקר

 

עורכים: ד"ר נעמי הדס לידור, ד"ר מקס לכמן

שיקום והחלמה בבריאות הנפש

קריאה מנקודות מבט שונות: פרקטיקה, מדיניות, ומחקר

 

"שיקום והחלמה בבריאות הנפש" מיועד לכל אדם המתעניין ועוסק בשינוי, באנושיות ובשילוב של אנשים עם מגבלה בחברה. הספר מיועד למתמודדים עם מגבלה ותיוג פסיכיאטרי,  למשפחותיהם, לאנשי מקצוע, לסטודנטים,לחוקרים, לאנשי חוק וממשל העוסקים בחקיקה ובקבלת החלטות ולציבור הרחב.

 

בספר נקודות מבט שונות על החשיבה והעשייה בשטח. יש בו פרקים המתארים תהליכים מנקודת מבט אישית, פרקים שעוסקים בסקירת ספרות, תיאור תוצאות מחקריות ומהלכים שבפרקטיקה.  הכותבים, גם הם, באים מעולמות שונים ומגוונים: אנשי ציבור, אנשי מקצוע, אקדמיה, מתמודדים, משפחות ואמנים.


- פרסומת -

 

במהלך כתיבת הספר התלבטנו איך להתחיל את הספר ועל ידי מי. בניגוד למקובל חשבנו שנכון להתחיל מנקודת המבט האישית, האינטימית והסובייקטיבית. נראה לנו שבחירה זו היא חלק מהמהפכה שמתרחשת בשנים אלו, מבטאת את השקפת העולם שלנו, וממחישה עד כמה השינויים שהתרחשו ומתרחשים נובעים ממפגשים עם אנשים מיוחדים. אין ספק שאלמלא תרומתם לא היינו מגיעים לתוצאות אלו. בבחירה זו אנו מבטאים גם את תחושתנו ואמונתנו שנפלה בחלקינו זכות גדולה להיות שותפים בתהליך זה עם אנשים מאוד  מיוחדים. אין אנו רואים בספר סוף דבר, יש בו תיעוד של תהליך מדהים. בשבע השנים האחרונות מאז נחקק חוק שיקום  נכה הנפש בקהילה (2000) למדנו שאפשר בעזרת שינוי בגישה ופיתוח מגוון טכנולוגיות לאפשר לאנשים רבים ששנים רבות חשבו שלעולם לא ישתפרו, להשתפר באופן משמעותי בצורה שמאפשרת להם לחיות חיים משולבים  בעלי משמעות בסביבתם. למדנו גם שעוד ארוכה הדרך וקשה, היא איננה פשוטה ואיננה ליניארית, אולי קצת מקבילה לתהליך ההחלמה, ויש  בה עליות וירידות, הרבה עיכובים והרבה התפתחויות. בעיקר יש בה תקווה ואמונה ביכולת האדם ורצונו להשתנות.

 

הספר הזה הוא ביטוי לאמונתנו כי אין עוד דרך חזרה, ולנעשה ולצמיחה הזו, היציאה מן הארון,  השמחה של השיפור, התקווה, השיתוף הזה בין הצרכנים לבין עצמם, המשפחות, אנשי מקצוע ואנשי ממשל ימשיך ויתקדם.


על העורכים:

ד"ר נעמי הדס לידור: מרצה ומרכזת את תחום השיקום בחוג לריפוי בעיסוק בבית הספר למקצועות הבריאות, בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, יושבת ראש לשעבר של המועצה הארצית לשיקום נכי הנפש בקהילה, מנהלת בית הספר הגבוה להכשרה בשיקום, שילוב והחלמה, יוזמת ומקימת פרויקט קש"ת – קורס הורים לילד עם מגבלה פסיכיאטרית. מחברת הספרים: "ספר קטן על שינוי" וללמוד מן הכאב".

ד"ר מקס לכמן: יזם חברתי בתחום בריאות הנפש בשלושים השנים האחרונות. מילא תפקידים בכירים במשרד הבריאות ובמשרד המשפטים. עובד סוציאלי בהכשרתו הבסיסית ומומחה בתחום השיקום וההחלמה בבריאות הנפש – בפרקטיקה, בהוראה, במחקר ובמדיניות. בין הראשונים שהטמיע את תפיסת ההחלמה בחשיבה המקצועית ובשדה. כיום מנהל מכון צוהר ומרצה בחוג לבריאות נפש קהילתית, הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, אוניברסיטת חיפה.


- פרסומת -

  

 לפניכם שני פרקים מתוך הספר באדיבות ההוצאה לאור:

 

שיקום והחלמה בבריאות הנפש: פרקטיקה, מדיניות, ומחק 1תוכן העניינים של הספר

שיקום והחלמה בבריאות הנפש: פרקטיקה, מדיניות, ומחק 2  יחיאל שרשבסקי: הגורם האנושי בתחום הנגישות

שיקום והחלמה בבריאות הנפש: פרקטיקה, מדיניות, ומחק 3 דיוויד רועה, אילנית חסון-אוחיון ושלמה קרביץ: חשיבותן של התערבויות המבוססות על ראיות בשיקום פסיכיאטרי

      

  

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: שיקום, ספרים, ממסד וחוק, סטודנטים, פסיכיאטריה
דפנה פלגי לוין
דפנה פלגי לוין
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
תמר (ורנר) גרנט
תמר (ורנר) גרנט
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
ירושלים וסביבותיה
תמר פלג שקד
תמר פלג שקד
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
לינור שגיא
לינור שגיא
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
ניקי אלקנוביץ
ניקי אלקנוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.