לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
שיחה זוגית / רבקה וחן נרדישיחה זוגית / רבקה וחן נרדי

שיחה זוגית / רבקה וחן נרדי

ספרים | 26/5/2010 | 12,972

האם אני ובן/בת זוגי משוחחים לעיתים קרובות? האם אנחנו מדברים על כל נושא, או רק על הנושאים "הבטוחים"? האם אנחנו מרשים זה לזו לשמור על פינות סודיות או תובעים גילוי מוחלט?... המשך

 
שיחה זוגית / רבקה נרדי וחן נרדי 
 
רבקה נרדי וחן נרדי
שיחה זוגית
על מה שקשה לדבר
 
הדים
 
 
 
 
האם אני ובן/בת זוגי משוחחים לעיתים קרובות? האם אנחנו מדברים על כל נושא, או רק על הנושאים "הבטוחים"? האם אנחנו מרשים זה לזו לשמור על פינות סודיות או תובעים גילוי מוחלט? האם אנחנו יכולים לשוחח בגילוי לב על סקס, פורנוגרפיה, נאמנות ובגידה? על מידת הקרבה והמרחק, על מידת ה"לבד" ועל מידת ה"ביחד" שמתאימה לנו הן כזוג והן כיחידים? כמה אנחנו חברים? כמה אנחנו משתפים פעולה בעבודות הבית? איך אנחנו מתמודדים עם ההבדלים בינינו? איך אנחנו רבים? איך לכעוס בלי להרוס? ומה עם האהבה? האם אנחנו מחזרים זה אחרי זו? איך אנחנו מתמודדים עם שחיקת האהבה בנישואין ארוכי טווח?

לפני כשלוש שנים התחילו בני הזוג נרדי, שניהם מטפלים זוגיים, לתעד את השיחות שלהם על מה שקשה לדבר. הם מזמינים את הקוראות והקוראים להתבוננות ולהתמודדות אמיצה עם אתגרי הזוגיות המודרנית. ספרם הוא סוג של מסע אחר, אמיץ מאוד. הם משוחחים ביניהם בגילוי לב על הכול, כמעט. הם אישיים מאוד, אך גם מביאים פרספקטיבות מעבר לעצמם - מניסיונם המקצועי: על תקשורת בינאישית, חלוקת התפקידים, סודות ושקרים בחיים הזוגיים, המתח בין כוח ושותפות בין גבר ואישה, וגם על: האם יש סקס אחר? הפרק האחרון בספר עוסק בזוגיות מחוץ לבית – במכונית, בחו"ל, בטיולים – הזדמנות ללמוד על עצמנו כאשר אנחנו מחוץ לשגרת חיינו.

תחילתו-הולדתו של הספר באוקטובר 2007 , ב"טירה" מיושנת בפונדטה, טרנסילבניה. הריחוק מהבית, הנופים האחרים, הם רקע הולם להתבוננות ולניהול דיאלוג על החיים הזוגיים – חלומות, כאבי לב, ניגודים בלתי פתורים וחיפוש עיקש לתיקון. את מסעם-כתיבתם המשיכו בחופשותיהם הבאות – טוסקנה (2008) ובישראל – מצפה חרשים בגליל (2009).
 
ד"ר רבקה נרדי, סופרת ומטפלת אישית וזוגית. בעלת תואר דוקטור לפילוסופיה מטעם UNION INSTITUTE, סינסינטי ארה"ב, עם התמחות בפסיכולוגיה חברתית ובמגדר (1999), מנהלת ומקימת מכון "דיאלוג" (1990). נמנית עם אנשי המקצוע הבכירים בתחום הזוגיות ויחסי נשים גברים. הייתה שותפה בהקמת "התנועה לשוויון ושלום בין המינים" (2004).

ד"ר חן נרדי, מטפל אישי וזוגי מנחה קבוצות גברים וסופר. שותף במכון דיאלוג. בעל תואר דוקטור בעבודה סוציאלית מטעם אוניברסיטת תל-אביב (1998). בשנת 1992 פרש מצה"ל בדרגת סגן-אלוף. כקצין בריאות-נפש טיפל בנפגעי הלם קרב ויעץ למפקדים בנושא ההתמודדות במצבי לחץ. בשנת 1987 התמנה למפקד בסיס הטירונים של "נערי רפול". נמנה על מייסדי "התנועה לגבריות חדשה" (1993) ו"התנועה לשוויון ולשלום בין המינים" (2004).
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחברים וההוצאה לאור:
 
שיחה זוגית / רבקה וחן נרדי 1פרק שלישי: סודות, שקרים ואמת בחיים הזוגיים
 
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, מיניות, זוגיות
שי שנער
שי שנער
חברה ביה"ת
אונליין (טיפול מרחוק)
יהודה דוכן
יהודה דוכן
עובד סוציאלי
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
יותם לביא
יותם לביא
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
אורלי צרפתי פרידמן
אורלי צרפתי פרידמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
גיל אבא
גיל אבא
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
ד"ר דניאל בן אליעזר
ד"ר דניאל בן אליעזר
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.