לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
להאיר את הרי החושך / יוסי לוי-בלז (עורך)להאיר את הרי החושך / יוסי לוי-בלז (עורך)

להאיר את הרי החושך / יוסי לוי-בלז (עורך)

ספרים | 7/6/2016 | 7,638

להאיר את הרי החושך הוא ספר ראשון מסוגו העוסק בתופעת האובדנות. עורכיו והכותבים בו הם מהמובילים בתחום, בישראל ואף בעולם, והוא מביא גילויים וחידושים בנושא.
הספר מציג... המשך

להאיר את הרי החושך
 
יוסי לוי-בלז (עורך)
 
להאיר את הרי החושך
התנהגות אובדנית בקרב בני נוער
 
הוצאת דיונון
 
 
 
 
כמיליון בני אדם מתאבדים מדי שנה בשנה בעולם, ובהם קרוב למאה אלף צעירים. בעשורים האחרונים הפכה אובדנות לסיבת המוות השנייה בשכיחותה בקרב בני נוער בעולם ובישראל.

מה אנו יודעים על תופעת האובדנות בקרב בני נוער? מדוע צעירים שכל חייהם לפניהם בוחרים במוות? מהם סימני האזהרה? כיצד אפשר להבין זאת וכיצד אפשר למנוע?

להאיר את הרי החושך הוא ספר ראשון מסוגו, שעורכיו והכותבים בו הם מהמובילים בתחום, בישראל ואף בעולם, והוא מביא גילויים וחידושים בנושא.
הספר מציג תמונה מקיפה של תופעת האובדנות בקרב מתבגרים. הוא סוקר את מכלול ההיבטים ההתפתחותיים, הפסיכולוגיים, הביולוגיים, החברתיים והסביבתיים העלולים להוביל להתאבדות ומתאר את הדרכים למניעתה.
הספר מספק תיאור עדכני, מפורט ומעמיק של המחקר המדעי ושל הניסיון הרב שנצבר בשנות טיפול רבות בבני נוער אובדניים. נוסף על כך, הספר מתמודד עם נושאים שטרם נכתב עליהם בהקשר הישראלי כגון פגיעה-עצמית לא אובדנית, תפקידן של המדיה המסורתית והמדיה החדשה בליבוי התופעה ובמניעתה, והתמודדות עם התאבדות במשפחה. אחד הגילויים בספר הוא התוכנית הצה"לית למניעת התאבדויות והצלחתה במקום שצבאות אחרים בעולם נכשלו בו (אחד הצעדים הדרמטיים היה איסור יציאה עם נשק הביתה - צעד שהוריד את שיעור המתאבדים ב-75%).

ספר זה משלב בבהירות את הידע המדעי על אודות מניעת אובדנות וטיפול בה, עם הממד האישי. פרק מיוחד מוקדש לשיחות עם מטופלים אובדניים, המאפשר נגיעה במחשבות, במניעים, בקשיים ובהתמודדויות של בני נוער אובדניים, ופרק נוסף מוקדש להתמודדות עם תחושות האשם וחוסר האונים, של בני משפחה שיקיריהם התאבדו, ודרכי הטיפול בהם.
בסופו של הספר מופיעים מספר מדריכים – כלים יישומיים להערכה ראשונית, לתשאול ולהתמודדות עם משבר אובדני, הכוללים מדריך להורים, התערבויות ברשתות חברתיות וניהול הסיקור של התאבדויות בתקשורת.

הספר להאיר את הרי החושך הוא מקור מידע חשוב לא רק לאנשי מקצוע בתחומי בריאות הנפש, החינוך והרווחה, אלא גם לבני משפחה של בני נוער אובדניים ולכל מי שבא במגע עם בני נוער ועשוי ללמוד בזכותו לזהות את התופעה ולדעת איך להתמודד עמה.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחברים וההוצאה לאור:
 
להאיר את הרי החושך / יוסי לוי-בלז (עורך) 1גורמי סיכון פסיכולוגיים להתאבדות בקרב צעירים
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, אובדנות ופגיעה עצמית
מיטל בהריר
מיטל בהריר
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
יעל משה שקד
יעל משה שקד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
דנה לזמי
דנה לזמי
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ד"ר תום רן
ד"ר תום רן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
אתי צימרמן
אתי צימרמן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר דוד זוהר
ד"ר דוד זוהר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.