לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
חיבוק חזק ולא כואב / ורד ביבי, תניה אורן-צ'יפמן ורונית בלנרוחיבוק חזק ולא כואב / ורד ביבי, תניה אורן-צ'יפמן ורונית בלנרו

חיבוק חזק ולא כואב / ורד ביבי, תניה אורן-צ'יפמן ורונית בלנרו-אדיב

ספרים | 21/4/2016 | 7,753

הספר חיבוק חזק ולא כואב מביא את סיפורם של ילדים המוצאים מביתם, ילדים הסובלים מחסר וחסך ראשוניים המלווים אותם מראשית חייהם. הספר מעמיק בהבנת עולמם הפנימי של ילדים אלה,... המשך

חיבוק חזק ולא כואב / ורד ביבי, תניה אורן-צ'יפמן ורונית בלנרו-אדיב 
 
ורד ביבי, תניה אורן-צ'יפמן ורונית בלנרו-אדיב
חיבוק חזק ולא כואב
הטיפול ה'טוב דיו' בילדים המוצאים מביתם
 
רסלינג
 
 
 
 
"ילד שלא חווה טיפול טרום-מילולי במונחים של החזקה ומגע - אמינות אנושית - הוא ילד מקופח. כל שאפשר להעניק לילד מקופח הוא אהבה, אהבה באמצעות החזקה ומגע. קשה להעניק אהבה בשלב מאוחר יותר בחיי הילד, אבל עלינו לנסות לעשות זאת, למשל בטיפול מוסדי" (דונלד ו' ויניקוט)

הספר חיבוק חזק ולא כואב מביא את סיפורם של ילדים המוצאים מביתם, ילדים הסובלים מחסר וחסך ראשוניים המלווים אותם מראשית חייהם. כיצד מספרים ילדים כאלה את מצוקתם אשר שורשיה עוד טרם היות מילים? מהו זה שנדרש על מנת להתקיים ולהיות שם עבורם? ספר זה מעמיק בהבנת עולמם הפנימי של ילדים אלה, תוך כדי התבוננות על התנהגויותיהם הקשות אשר דרכן הם מתקשרים על העולם סביבם; הוא מתאר את התמודדויותיהם של האנשים הבוחרים להתמסר אליהם ולהשפיע על תהליכי צמיחתם במסע משותף ועוצמתי.

מבין דפיו של הספר עולה ונפרשת תפיסה טיפולית ייחודית המתבססת על חשיבה פסיכודינמית ועל שאילה מאיכויות הטיפול האימהי. התפיסה המוצגת בספר מעמידה את הפנימייה הכוללנית ככלי מרכזי המהווה מענה מקצועי להענקת הטיפול ה"טוב דיו" לילדים שהוצאו מביתם. הספר מציג תפיסה אינטגרטיבית ומוגשים בו תאוריה ועקרונות טיפול לצד כלים מעשיים ודוגמאות מהעבודה במרחב הפנימייתי; כמו כן הוא מרחיב את היריעה לאנשי המקצוע ומזמין הכרות מרגשת ומרתקת עם עולם הטיפול לכל המבקשים להיטיב עם ילדים ולהשפיע על עולמם.
 
ורד ביבי היא עובדת סוציאלית קלינית MSW, פסיכותרפיסטית. רונית בלנרו-אדיב היא פסיכולוגית קלינית. תניה אורן-צ'יפמן עובדת סוציאלית קלינית MSW. שלוש המחברות חולקות שנים של ניסיון בעבודה טיפולית במסגרות כוללניות אשר פרותיו מובאים בספר זה.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחברות וההוצאה לאור:
 
חיבוק חזק ולא כואב / ורד ביבי, תניה אורן-צ'יפמן ורו 1סביבת אהבה ראשונית

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
טליה בורשטין
טליה בורשטין
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דורין חקאק
דורין חקאק
פסיכולוגית
עדי אלוני-מלמוד
עדי אלוני-מלמוד
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה
עידו פלג
עידו פלג
פסיכולוג
פרדס חנה והסביבה
יונתן אשכנזי
יונתן אשכנזי
עובד סוציאלי
אורין רוזנר
אורין רוזנר
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.