לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
בטיפול, העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועיבטיפול, העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועי

בטיפול, העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועי

ספרים באורך מלא | 20/6/2008 | 26,202

העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה "בטיפול", שודרה בסתיו 2005, זכתה לפופולאריות רבה, ועוררה הדים רבים בקהילה המקצועית של אנשי בריאות הנפש. בין ינואר לאפריל 2008, במקביל לשידורי... המשך

 

בטיפול - העונה השניה

 

רבקה אייפרמן, שמשון רובין, דורית שיקיירסקי, חנוך ירושלמי, מאיר ברגר

בטיפול

העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועי

פסיכולוגיה עברית

 

העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה "בטיפול", שודרה בסתיו 2005, זכתה לפופולאריות רבה, ועוררה הדים רבים בקהילה המקצועית של אנשי בריאות הנפש. בין ינואר לאפריל 2008, במקביל לשידורי העונה השנייה של הסדרה, פורסמו באתר "פסיכולוגיה עברית" כתבות שבועיות שסיפקו התבוננות מזווית פסיכולוגית מקצועית על המתרחש בסדרה. הכתבות נכתבו על ידי חמישה אנשי מקצוע, שעקבו כל אחד אחרי מטופל אחר, מתחילת העונה ועד סיומה. כתבות אלה הציגו נקודות מבט שונות על המתחולל בטיפולים, ודרכן היה אפשר להתוודע להשקפה הייחדוית של הכותבים בנוגע לעבודה הטיפולית. חוברת זו מאגדת את רשימותיהם.

 

על הכותבים:

פרופ' רבקה אייפרמן היא פסיכולוגית קלינית ופסיכואנלטיקאית, פרופ' בדימוס בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית ירושלים. מלאה בחברה הפסיכואנליטית בישראל תפקיד יו"ר החברה, ויו"ר ועדת ההוראה. כיום מתמקדת בהוראה ובכתיבה בנושאים כגון החלום והקשבה פסיכודינאמית לחלומות, הקשבה ללא מודע של היחיד, ולשיח הלא מודע המתרחש בדיאדה. פרסומיה המקצועיים עסקו בעיקר בתחום האנליזה העצמית והלא מודע.


- פרסומת -

פרופ' שמשון רובין הוא פרופ' בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. פסיכולוג קליני מומחה בכיר ומדריך. במהלך הקריירה עסק בטיפול בילדים, מתבגרים, ומבוגרים, הן בטיפול פרטני והן בטיפול זוגי, משפחתי וקבוצתי. עוסק בטיפול, הדרכה, הוראה ומחקר. תחומי המחקר בהם עוסק: אובדן ושכול, אתיקה מקצועית, ביו-אתיקה ויחסי מדריך מודרך.

ד"ר דורית שיקיירסקי היא פסיכולוגית קלינית בכירה, בעלת פרקטיקה פרטית, תל-אביב יפו. כתבה דוקטורט על "היקסמות פנטזמטית: הוועדה הסודית של פרויד מפרספקטיבה של יחסי קבוצות לפי ביון". חברה באפק - ארגון, פרט, חברה - האגודה הישראלית ללימוד תהליכים קבוצתיים וארגוניים.

פרופ' חנוך ירושלמי הוא פסיכולוג קליני, מדריך, פרופ' חבר בחוג לבריאות נפש קהילתית באוניברסיטת חיפה, וחבר סגל המחלקה לפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטה העברית בדרגת מרצה בכיר. ניהל במשך חמש עשרה שנים את שירותי הייעוץ לסטודנט באוניברסיטה העברית. מתעניין וכותב על יחסי מטפל-מטופל והתקשורת ביניהם, על יחסי הדרכה בפסיכותרפיה והתפתחות אנשי מקצוע בתחום, על מבט פסיכואנליטי בין סובייקטיבי על מצבי משבר אישיים, ועוד.

ד"ר מאיר ברגר הוא פסיכיאטר, שעוסק שנים רבות בפסיכותרפיה. עבד במגוון מסגרות ציבוריות בארץ ובניו-יורק. מלמד ומדריך במסגרות מקצועיות שונות ביניהן: התכנית לפסיכותרפיה בבר-אילן, ותכנית ההכשרה של המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. מזה כעשור כותב באופן קבוע סקירות ספרות במדור בקורת ספרים של כתב העת "שיחות" ומשתתף כעורך מדעי בתרגום ספרות פסיכואנליטית בת זמננו.

 

על בטיפול:

 

 

בטיפול הינה סדרת דרמה טלוויזיונית יומית המציגה מפגשים של פסיכולוג עם מטופליו. הסדרה הופקה עבור ערוץ 3 בהוט. הרעיון לסדרה נהגה על ידי חגי לוי, ופותח על ידי ניר ברגמן, אורי סיון, וחגי לוי – יוצרי העונה הראשונה של הסדרה. בעונתה השנייה של הסדרה הצטרף לצוות הפיתוח איתן צור.  התסריטאי הראשי לאורך שתי העונות היה אורי סיון, וחגי לוי ערך והפיק. תסריטאי העונה השנייה: יעל הדיה - הטיפול של טליה;  דפנה לוין - הטיפול של משפחת נוימן;  עוזי וייל ושירי ארצי - הטיפול של אפי;  קרן מרגלית - הטיפול של איריס; אסף ציפור - הטיפול של ראובן אצל גילה.  ייעוץ פסיכולוגי: ד"ר רוני באט. 

 

 

  בטיפול, העונה השניה - ניתוח פסיכולוגי שבועי 1לפניכם החוברת באורך מלא

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: טיפול פסיכולוגי, ספרים, תרבות ואמנות, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת
אסף לוי
אסף לוי
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
דפנה פלגי לוין
דפנה פלגי לוין
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
ליבנה כץ
ליבנה כץ
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
יוסף קליינר
יוסף קליינר
פסיכולוג
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר ליעד רוימי
ד"ר ליעד רוימי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יניר מימון
יניר מימון
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.